Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1032768

Istraživački pristup i konceptualna nastava Hrvatskoga jezika i književnosti


Blagus, Vlatka; Jelaković, Božica
Istraživački pristup i konceptualna nastava Hrvatskoga jezika i književnosti // Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 105-106 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1032768 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istraživački pristup i konceptualna nastava Hrvatskoga jezika i književnosti
(Inquiry-Based and Concept-Based Teaching and Learning in Croatian Language and Literature)

Autori
Blagus, Vlatka ; Jelaković, Božica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO / Kolar Billege, Martina - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 105-106

ISBN
978-953-8115-65-3

Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
aktivno učenje ; suvremeni kurikul ; suvremena nastava ; Webbov model
(active learning ; contemporary curriculum ; contemporary teaching and learning ; Webb’s model)

Sažetak
Suvremena nastava usmjerena je na učenika te zahtijeva cjeloviti i međupredmetni pristup poučavanju. Cjeloviti pristup podrazumijeva vođenje svakog učenika k otkrivanju vlastitih potreba i interesa, odnosno upoznavanju sebe kao cjelovite osobe koja cjeloživotno uči, dok međupredmetni pristup ističe nužnost povezivanja i prijenosa koncepata i vještina među različitim nastavnim predmetima. Navedene se odrednice mogu uokviriti pojmom aktivno učenje koje postaje i paradigmom suvremene nastave (Gazibara 2018). Istraživački pristup nastavi i konceptualno povezivanje predmeta također su ključne odrednice aktivnoga učenja i poučavanja. Nastavni predmet Hrvatski jezik u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj određen je Kurikulom Ministarstva znanosti i obrazovanja donesenim u siječnju 2019. Iako je riječ o reformiranom kurikulu, pojmovi istraživačko učenje i koncept u navedenom se dokumentu pojavljuju samo dva i četiri puta. U Hrvatskoj već gotovo dva desetljeća postoje četiri škole koje provode Program međunarodne mature (International Baccalaureate, IB). Tri su škole po nadzorom Ministarstva, a jedna je škola međunarodna i posve neovisna o propisanim nacionalnim kurikulima. Cilj je ovoga rada prikazati model iz prakse suvremene nastave Hrvatskoga jezika i književnosti inspiriran konceptualnom nastavom u Programu međunarodne mature i temeljen na istraživačkom pristupu učenju i poučavanju. U uvodnom dijelu predstavljaju se konstruktivističke postavke učenja i načela istraživačkoga pristupa nastavi te se objašnjava važnost konceptualnoga razumijevanja. Središnji dio rada prikazuje konceptualni kurikul i metodički pristup nastavi Hrvatskoga jezika i književnosti od šestoga razreda osnovne škole do četvrtoga razreda srednje škole. Trodimenzionalni model konceptualnoga kurikula i nastave polazi od činjeničnih znanja i vještina koje se povezuju s predmetnim i međupredmetnim konceptima. Na temelju Webbova modela znanja (1997) i konkretnih primjera prikazuje se dubina znanja i povezanost zadataka s odgojno-obrazovnim ishodima. Također se obrazlažu prednosti i izazovi konceptualne nastave i istraživačkoga učenja. Budući da do sada slični no opsegom uži prikazi postoje samo za prirodoslovno-matematička područja, ovaj bi rad mogao poslužiti kao predložak za promišljanje i izradu konceptualnoga kurikula u redovitim programima Hrvatskoga jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija, Književnost



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Blagus, Vlatka; Jelaković, Božica
Istraživački pristup i konceptualna nastava Hrvatskoga jezika i književnosti // Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 105-106 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
Blagus, V. & Jelaković, B. (2019) Istraživački pristup i konceptualna nastava Hrvatskoga jezika i književnosti. U: Kolar Billege, M. (ur.)Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO.
@article{article, author = {Blagus, Vlatka and Jelakovi\'{c}, Bo\v{z}ica}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {105-106}, keywords = {aktivno u\v{c}enje, suvremeni kurikul, suvremena nastava, Webbov model}, isbn = {978-953-8115-65-3}, title = {Istra\v{z}iva\v{c}ki pristup i konceptualna nastava Hrvatskoga jezika i knji\v{z}evnosti}, keyword = {aktivno u\v{c}enje, suvremeni kurikul, suvremena nastava, Webbov model}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Blagus, Vlatka and Jelakovi\'{c}, Bo\v{z}ica}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {105-106}, keywords = {active learning, contemporary curriculum, contemporary teaching and learning, Webb’s model}, isbn = {978-953-8115-65-3}, title = {Inquiry-Based and Concept-Based Teaching and Learning in Croatian Language and Literature}, keyword = {active learning, contemporary curriculum, contemporary teaching and learning, Webb’s model}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font