Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1032051

Odnos samopoimanja, subjektivne dobrobiti i školskoga uspjeha tijekom adolescencije


Reić Ercegovac, Ina; Maglica, Toni; Ljubetić, Maja
Odnos samopoimanja, subjektivne dobrobiti i školskoga uspjeha tijekom adolescencije // Zbornik radova međunarodne konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 221-242 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1032051 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos samopoimanja, subjektivne dobrobiti i školskoga uspjeha tijekom adolescencije
(The Relationship Between Self-Concept, Subjective Wellbeing and School Achievement During Adolescence)

Autori
Reić Ercegovac, Ina ; Maglica, Toni ; Ljubetić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova međunarodne konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 221-242

ISBN
978-953-8115-68-4

Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
adolescencija ; samopoimanje ; subjektivna dobrobit ; školski uspjeh
(adolescence ; school achievement ; self-concept ; subjective well-being)

Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi odnos samopoimanja, subjektivne dobrobiti te školskoga uspjeha predadolescenata i adolescenata. U istraživanju je sudjelovalo 180 učenika i 301 učenica u dobi od 10 do 17 godina (M=12.45 godina, SD=2.66) iz dvije osnovne i dvije srednje škole s područja grada Splita. Kako bi se ostvario cilj istraživanja, primijenjeni su sljedeći upitnici: Upitnik općih podataka, Upitnik samoefikasnosti za djecu i adolescente, Skala zadovoljstva vlastitom obitelji, Kratki oblik skale usamljenosti te Skala općeg samopoštovanja. Rezultati su pokazali da djevojke ostvaruju viši uspjeh iz Hrvatskog jezika u odnosu na mladiće te da su se mladići procijenili emocionalno efikasnijima u odnosu na djevojke. S obzirom na dob, predadolescenti su u odnosu na starije adolescente zadovoljniji, uspješniji u školskim postignućima te iskazuju višu akademsku samoefikasnost i samopoštovanje. Rezultati regresijskih analiza pokazali su kako su viša akademska samoefikasnost i niža emocionalna samoefikasnost najsnažniji prediktori školskoga postignuća. Prediktorima subjektivne dobrobiti izdvojili su se samopoštovanje i neke facete samoefikasnosti dok školsko postignuće nije značajno doprinjelo objašnjenju razlika u zadovoljstvu životom i obitelji adolescenata. Rezultati upućuju na zaključak da subjektivna dobrobit adolescenata ne doprinosi njihovom školskom postignuću, kao i da školsko postignuće nema značajniju ulogu u subjektivnoj dobrobiti adolescenata. Ovakvi, dijelom neočekivani, rezultati interpretirani su u kontekstu razvojnih promjena u adolescenciji te suvremenoga konteksta odrastanja s modificiranom ulogom škole i školskoga postignuća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Toni Maglica (autor)

Avatar Url Maja Ljubetić (autor)

Avatar Url Ina Reić-Ercegovac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Reić Ercegovac, Ina; Maglica, Toni; Ljubetić, Maja
Odnos samopoimanja, subjektivne dobrobiti i školskoga uspjeha tijekom adolescencije // Zbornik radova međunarodne konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 221-242 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Reić Ercegovac, I., Maglica, T. & Ljubetić, M. (2019) Odnos samopoimanja, subjektivne dobrobiti i školskoga uspjeha tijekom adolescencije. U: Klasnić, I. (ur.)Zbornik radova međunarodne konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina.
@article{article, author = {Rei\'{c} Ercegovac, Ina and Maglica, Toni and Ljubeti\'{c}, Maja}, editor = {Klasni\'{c}, I.}, year = {2019}, pages = {221-242}, keywords = {adolescencija, samopoimanje, subjektivna dobrobit, \v{s}kolski uspjeh}, isbn = {978-953-8115-68-4}, title = {Odnos samopoimanja, subjektivne dobrobiti i \v{s}kolskoga uspjeha tijekom adolescencije}, keyword = {adolescencija, samopoimanje, subjektivna dobrobit, \v{s}kolski uspjeh}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rei\'{c} Ercegovac, Ina and Maglica, Toni and Ljubeti\'{c}, Maja}, editor = {Klasni\'{c}, I.}, year = {2019}, pages = {221-242}, keywords = {adolescence, school achievement, self-concept, subjective well-being}, isbn = {978-953-8115-68-4}, title = {The Relationship Between Self-Concept, Subjective Wellbeing and School Achievement During Adolescence}, keyword = {adolescence, school achievement, self-concept, subjective well-being}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font