Pregled bibliografske jedinice broj: 1032051
Odnos samopoimanja, subjektivne dobrobiti i školskoga uspjeha tijekom adolescencije
Odnos samopoimanja, subjektivne dobrobiti i školskoga uspjeha tijekom adolescencije // Zbornik radova međunarodne konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 221-242 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1032051 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos samopoimanja, subjektivne dobrobiti i
školskoga uspjeha tijekom adolescencije
(The Relationship Between Self-Concept,
Subjective Wellbeing and School Achievement
During Adolescence)
Autori
Reić Ercegovac, Ina ; Maglica, Toni ; Ljubetić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova međunarodne konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina
/ Klasnić, Irena - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 221-242
ISBN
978-953-8115-68-4
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
adolescencija ; samopoimanje ; subjektivna dobrobit ; školski uspjeh
(adolescence ; school achievement ; self-concept ; subjective well-being)
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi odnos samopoimanja, subjektivne dobrobiti te školskoga uspjeha predadolescenata i adolescenata. U istraživanju je sudjelovalo 180 učenika i 301 učenica u dobi od 10 do 17 godina (M=12.45 godina, SD=2.66) iz dvije osnovne i dvije srednje škole s područja grada Splita. Kako bi se ostvario cilj istraživanja, primijenjeni su sljedeći upitnici: Upitnik općih podataka, Upitnik samoefikasnosti za djecu i adolescente, Skala zadovoljstva vlastitom obitelji, Kratki oblik skale usamljenosti te Skala općeg samopoštovanja. Rezultati su pokazali da djevojke ostvaruju viši uspjeh iz Hrvatskog jezika u odnosu na mladiće te da su se mladići procijenili emocionalno efikasnijima u odnosu na djevojke. S obzirom na dob, predadolescenti su u odnosu na starije adolescente zadovoljniji, uspješniji u školskim postignućima te iskazuju višu akademsku samoefikasnost i samopoštovanje. Rezultati regresijskih analiza pokazali su kako su viša akademska samoefikasnost i niža emocionalna samoefikasnost najsnažniji prediktori školskoga postignuća. Prediktorima subjektivne dobrobiti izdvojili su se samopoštovanje i neke facete samoefikasnosti dok školsko postignuće nije značajno doprinjelo objašnjenju razlika u zadovoljstvu životom i obitelji adolescenata. Rezultati upućuju na zaključak da subjektivna dobrobit adolescenata ne doprinosi njihovom školskom postignuću, kao i da školsko postignuće nema značajniju ulogu u subjektivnoj dobrobiti adolescenata. Ovakvi, dijelom neočekivani, rezultati interpretirani su u kontekstu razvojnih promjena u adolescenciji te suvremenoga konteksta odrastanja s modificiranom ulogom škole i školskoga postignuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu