Pregled bibliografske jedinice broj: 1031745
Utjecaj teme na pobuđivanje interesa
Utjecaj teme na pobuđivanje interesa // Društvo i jezik – višejezičnost i višekulturalnost / Society and Language – multilingualism and multiculturalism / Bežen, Ante i Pavličević – Franić, Dunja (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010. str. 87-99
CROSBI ID: 1031745 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj teme na pobuđivanje interesa
(THE INFLUENCE OF THE THEME ON THE INVOLVEMENT)
Autori
Gruić, I., Velički, V., Štvanek, Ž.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Društvo i jezik – višejezičnost i višekulturalnost / Society and Language – multilingualism and multiculturalism
Urednik/ci
Bežen, Ante i Pavličević – Franić, Dunja
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI)
Grad
Zagreb
Godina
2010
Raspon stranica
87-99
ISBN
978-953-7210-33-5
Ključne riječi
čitateljski / gledateljski interes, kazalište za djecu, predškolsko dijete, procesna drama, fantastična i realistična tema
(literary interests, children’s theatre, preschool child, process drama, fantasy and reality theme)
Sažetak
Članak istražuje pitanje postoji li razlika u pobuđivanju interesa kad se djeca predškolske dobi susretnu s realističnom, odnosno fantastičnom pričom. Kad je riječ o književnosti, uobičajena metodička preporuka zagovara fantastične teme. U kazalištu većinu repertoara za mlađu djecu čine fantastične priče i bajke, ali takva situacija u posljednje vrijeme doživljava i snažna kritička osporavanja. Zato ovdje postavljamo pitanje koliko takva preporuka odgovara dječjem čitateljskom / gledateljskom interesu. Suvremena istraživanja ovog pitanja u književnosti idu u dva smjera: studije čitateljskog interesa i studije čitateljskih preferencija , pri čemu se najčešće traže korelacije između sadržaja književnog djela i pobuđivanja interesa i oblikovanja preferencija. Elementi sadržaja jednako su prisutni u kazalištu kao i u književnosti, zato se rezultate studija o čitateljskim interesima i preferencijama može shvatiti kao putokaz za razumijevanje gledateljskih interesa i preferencija. Međutim, niti u istraživanjima u književnosti za djecu ne može se naći nedvosmislen odgovor na naše početno pitanje jer provedene studije prezentiraju raznolike rezultate. Zato je provedeno empirijsko istraživanje u kojem je kao instrument korištena procesna drama, još jedan medij u kojem su elementi sadržaja prisutni na sličan način kao i u književnosti i u kazalištu, ali se prisutnost većeg ili manjeg interesa dade relativno lako detektirati promatranjem. Izravni zaključci empirijskog istraživanja govore o razlici između fantastične i realistične teme kad je riječ o pobuđivanju interesa djece u procesnoj drami. Druga linija zaključaka govori o čitateljskom i gledateljskom interesu djece, a oni se opet dalje mogu primijeniti i na kazalište za djecu. Konačno, provedeno istraživanje dopušta sugestiju o korištenju procesne drame kao instrumenta za istraživanje čitateljskog interesa djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti