Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1031433

Afektivni ishodi učenja u kurikulumima nastavničkih studija


Jukić, Renata; Gazibara, Senka
Afektivni ishodi učenja u kurikulumima nastavničkih studija // Didaktički izazovi III/ Didactic Challenges III- knjiga sažetaka / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 65-66 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1031433 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Afektivni ishodi učenja u kurikulumima nastavničkih studija
(Affective Learning Outcomes in Teacher Training Curricula)

Autori
Jukić, Renata ; Gazibara, Senka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Didaktički izazovi III/ Didactic Challenges III- knjiga sažetaka / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 65-66

ISBN
978-953-6965-82-3

Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
ishodi učenja, afektivni aspekt ličnosti, kurikulum, nastavnički studiji
(learning outcomes, affective aspects of personality, curriculum, programme with specializations in teacher training)

Sažetak
Pedagogijska, pedagoška i didaktička znanost i praksa propituju spoznaje u izradi i primjeni kurikuluma temeljenoga na ishodima učenja i procjeni njihove ostvarenosti. Programi na sveučilištima tradicionalno su usmjereni na nastavnika te orijentirani na izvore i sadržaje, umjesto na proces učenja i njegove ishode. Zbog toga studijske programe često čine relativno nepovezane jedinice koje nisu međusobno usklađene ni djelotvorne niti povezane s potrebama studenata, njihovoga budućega zanimanja, kao ni društva u cjelini. Ishode učenja u nastavi poželjno je usmjeriti razvoju cjelovite ličnosti obuhvaćajući kognitivni, psihomotorički i afektivni aspekt. U skladu s time, ključno je u kreiranju kurikuluma nastavničkih studija usmjeriti se na ishode učenja koji obuhvaćaju sva tri aspekta ličnosti. Studenti bi nastavničkih studija, budući nositelji kvalitetnoga odgojno obrazovnoga procesa, tijekom svoga školovanja trebali iskustveno proći navedeno kako bi se u svome radu mogli usmjeriti na nastavu okrenutu potrebama i interesima učenika. Iz prakse je vidljiva sustavna zanemarenost afektivnoga aspekta nastave, iako je upravo on od ključne važnosti za cjelovit razvoj ličnosti. Vodeći se humanističkim i holističkim pristupom, cilj rada bio je utvrditi koliko se afektivni ishodi učenja kao odrednica humanistički usmjerene nastave navode u kurikulumima nastavničkih studija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. U empirijskom dijelu rada analizirani su kurikulumi nastavničkih studija te procjenjivana zastupljenost afektivnih ishoda učenja pojedinih kolegija na osnovi samostalno kreiranih kriterija. Rezultati istraživanja ukazuju na njihovu nedovoljnu zastupljenost pri kreiranju kurikuluma te potrebu za osvješćivanjem sveučilišnih nastavnika o važnosti i uvažavanju afektivnoga aspekta nastavnoga procesa, kako bi i studenti, budući nastavnici, bili potaknuti na promišljanje i integraciju istoga u svojoj nastavi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Renata Jukić (autor)

Avatar Url Senka Žižanović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

drive.google.com

Citiraj ovu publikaciju:

Jukić, Renata; Gazibara, Senka
Afektivni ishodi učenja u kurikulumima nastavničkih studija // Didaktički izazovi III/ Didactic Challenges III- knjiga sažetaka / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 65-66 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Jukić, R. & Gazibara, S. (2019) Afektivni ishodi učenja u kurikulumima nastavničkih studija. U: Peko, A., Dubovicki, S., Varga, R. & Huljev, A. (ur.)Didaktički izazovi III/ Didactic Challenges III- knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Juki\'{c}, Renata and Gazibara, Senka}, year = {2019}, pages = {65-66}, keywords = {ishodi u\v{c}enja, afektivni aspekt li\v{c}nosti, kurikulum, nastavni\v{c}ki studiji}, isbn = {978-953-6965-82-3}, title = {Afektivni ishodi u\v{c}enja u kurikulumima nastavni\v{c}kih studija}, keyword = {ishodi u\v{c}enja, afektivni aspekt li\v{c}nosti, kurikulum, nastavni\v{c}ki studiji}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Juki\'{c}, Renata and Gazibara, Senka}, year = {2019}, pages = {65-66}, keywords = {learning outcomes, affective aspects of personality, curriculum, programme with specializations in teacher training}, isbn = {978-953-6965-82-3}, title = {Affective Learning Outcomes in Teacher Training Curricula}, keyword = {learning outcomes, affective aspects of personality, curriculum, programme with specializations in teacher training}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font