Pregled bibliografske jedinice broj: 103093
Može li se predvidjeti jezični razvoj prije negoli dijete progovori
Može li se predvidjeti jezični razvoj prije negoli dijete progovori // Zbornik referatov simpozija "Naših 40 let" / Center za sluh in govor Maribor (ur.).
Maribor: Rektorat Univerze v Mariboru, 2002. str. 19-24 (plenarno, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), pregledni)
CROSBI ID: 103093 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Može li se predvidjeti jezični razvoj prije negoli dijete progovori
(Can Language Development be Predicted Before the Child Starts Speaking)
Autori
Ljubešić, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, cjeloviti rad (in extenso), pregledni
Izvornik
Zbornik referatov simpozija "Naših 40 let"
/ Center za sluh in govor Maribor - Maribor : Rektorat Univerze v Mariboru, 2002, 19-24
Skup
Simpozij "Naših 40 let"
Mjesto i datum
Maribor, Slovenija, 31.05.2002. - 01.06.2002
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
prediktori jezično-govornog razvoja; razvoj vokalizacije; leksičko razumijevanje; združena pažnja; konstruktivna i simbolička igra; rani komunikacijski i jezični razvoj
(precursors of speech and language development; development of vocalization; lexical comprehension; joint attention; constructive and simbolic play; early communicative and language development)
Sažetak
Istraživanja u zadnjim decenijima prošlog stoljeća ukazala su na vrlo rano prisutne sposobnosti učenja i pamćenja u ljudskoj otogenezi, a njihov fascinirajući učinak pratimo i u razvoju predverbalne i rane verbalne komunikacije. Znatno prije negoli dijete progovara moguće je pratiti razvoj kognitivnih i komunikacijskih pretpostavki za jezični razvoj, te u odsutnosti ili manjkavom razvoju bitnih pretpostavki za jezični razvoj može se predvidjeti atipična krivulja jezično-govornog razvoja. Ove su spoznaje od izuzetne važnosti za kliničku primjenu jer se na njima temelji rana, tj. pravodobna dijagnostika, terapija i savjetovanje. Pri tom je izuzetno važno prepoznati konstelaciju obilježja koja razlikuje zaostajanja koja imaju prolazni karakter i razvojno se dobro prevladavaju od onih koja ukazuju na poremećaj. Kao predlingvistički prediktori kasnijeg jezičnog razvoja u literaturi se najčešće navode razvoj vokalizacije, pojava združene pažnje, razumijevanje riječi te razvoj igre. Spomenuta četiri prediktora biti će ukratko prikazana tijekom plenarnog izlaganja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Demografija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013003
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Marta Ljubešić
(autor)