Pregled bibliografske jedinice broj: 103075
Fonološki poremećaji i fonemska diskriminacija u predškolske djece
Fonološki poremećaji i fonemska diskriminacija u predškolske djece // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 36 (2000), 2; 165-169 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 103075 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fonološki poremećaji i fonemska diskriminacija u predškolske djece
(Phonological Disorders and Phoneme Discrimination in Preschool Children)
Autori
Blaži, Draženka ; Vancaš, Mirjana ; Prizl-Jakovac, Tatjana
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 36
(2000), 2;
165-169
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
fonološki poremećaj; fonemska diskriminacija; artikulacija; auditivna percepcija; radna memorija
(phonological disorder; phoneme discrimination; articulation; auditive perception; working memory)
Sažetak
Fonološki poremećaj obuhvaća pogreške u fonološkoj produkciji(izgovoru) u vidu omisija, supstitucija i distorzija glasova, te kognitivno utemečjene obilke fonoloških problemakoji uključuju manjak u lingvističkojpodjeli glasova. Budući da neki autori naglašavaju uzročno-posljedičnu vezufonemskog razlikovanja i artikulacijskih teškoća, ispitali smo fonemsku diskriminaciju u predškolske djece s dijagnosticiranim teškoćama artikulacije. Nastojali smo utvrditi obilježja povezanosti teškoća artikulacije i eksterne fonemske diskriminacije koja je ispitana zadacima razlikovanja parova logatoma. Opozicija fonema u logatomima načinjena je s obzirom na najčešće razvojne i fonemske zamjene, te s obzirom na zamjene po mjestu i načinu tvorbe. Raščlamba podataka odnosila se na utvrđivanje eventualnih razlika u fonemskoj diskriminaciji djece s fonološkim poremećajima i kontrolnog uzorka te na ispitivanje povezanosti vrste poremećaja artikulacije i tipa pogreške u ispitanika s teškoćama fonemske diskriminacije. Rezultati pokazuju da postoje statistički značajne razlike u sposobnosti fonemske diskriminacije između skupina ispitanika, te da djeca s fonološkim poremećajima postižu značajno slabije rezultate.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Demografija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Excerpta Medica
- ECER-ERIC
- Sociological Abstracts
- Educational Needs Abstracts