Pregled bibliografske jedinice broj: 1029824
Informacijsko ponašanje korisnika školskih knjižnica
Informacijsko ponašanje korisnika školskih knjižnica, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 1029824 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijsko ponašanje korisnika školskih knjižnica
(Information behaviour of school library users)
Autori
Svalina, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
18.09
Godina
2019
Stranica
22
Mentor
Lacović, Darko
Ključne riječi
pismenost, informacijsko ponašanje, školske knjižnice, učenici, informacijski izvori
(literacy, information behaviour, school libraries, students, information sources)
Sažetak
U ovom će se radu dati pregled pojedinih istraživanja o ponašanju korisnika pri traženju i korištenju informacija u školskim knjižnicama. Informacijsko se ponašanje pojedinca definira kao sveukupno ponašanje koje se razvija prilikom procesa pretraživanja informacija, odnosno općenito u dodiru pojedinca s informacijom. Budući da je u radu riječ o učenicima kao korisnicima školskih knjižnica, njihovo se informacijsko ponašanje razlikuje u određenoj mjeri od informacijskog ponašanja starijih generacija. Današnje učenike karakterizira odrastanje u okolini koja se svakodnevno razvija, nestrpljivost i težnja za brzom i lako dostupnom informacijom, poznavanje tehnologije, digitalna pismenost i sl. Nekolicina autora ove i ostale nenavedene karakteristike pripisuje Google/Z/alfa generaciji pojedinaca rođenih od 1996. godine nadalje. Iz istraživanja koja su u radu opisana i čiji se rezultati predstavljaju, vidljivo je da današnje generacije djece, odnosno učenika, kao glavni izvor informacija koriste internet, a ostale izvore informacija (pa i samu knjižnicu) tek kad informaciju ne mogu pronaći na internetu. Internet smatraju pouzdanim i kvalitetnim izvorom, a važno je izdvojiti podatak da dio učenika ne zna utvrditi točnost i relevantnost informacija pronađenih u online okruženju. Prema nekim istraživanjima učenici u školsku knjižnicu odlaze uglavnom samo kada je to neophodno za izvršavanje određenih obrazovnih zadataka kao što je, primjerice, posudba lektira, pretraživanje izvora za seminare, učenje, ali i opuštanje u prostoru čitaonice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti