Pregled bibliografske jedinice broj: 1029352
Crowdfunding modeli
Crowdfunding modeli // ET²eR – Ekonomija, turizam, telekomunikacije i računarstvo, Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, I (2019), 2; 1-7 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1029352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Crowdfunding modeli
(Crowdfunding models)
Autori
Ribić, Damir ; Suk, Dominik
Izvornik
ET²eR – Ekonomija, turizam, telekomunikacije i računarstvo, Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici (2670-8930) I
(2019), 2;
1-7
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
crowdfunding, modeli crowdfundinga, životni ciklus poduzeća
(crowdfunding, crowdfunding models, company life cycle)
Sažetak
U suvremenim uvjetima poslovanja s bržim protokom informacija i napretkom tehnologije, značajno se povećao broj ideja za poslovne pothvate pa je tako i značajno porastao broj novoosnovanih tvrtki. Svaki start-up, koliko god jedinstvena bila poslovna ideja, zahtijeva određeno financiranje za svoj početak. Određeni broj poduzetnika ima financijska sredstva i tu je situacija jednostavna. Značajno veći broj poduzetnika početnika ipak nema dovoljno vlastitih financijskih sredstava za početak svog poduhvata te moraju pronaći izvore sredstava financiranja. Dok se u komercijalnim bankama veoma rijetko žele upuštati u takvu vrstu rizika financirajući pothvate koji se nisu afirmirali i dokazali svoju opstojnost na tržištu, poduzetnici početnici morali su koristiti alternativne načine financiranja. U takvim slučajevima osmišljen je izrazito povoljan i jednostavan način pribavljanja potrebnih financijskih sredstava - crowdfunding. Cilj rada je dati prikaz nastanka i razvoja ovakvog modela financiranja novih poslovnih pothvata te pothvata koji su u nekoj od kasnijih faza svoga životnog ciklusa. Prikazani su različiti oblici crowdfundinga te web platforme putem kojih se može realizirati ovakvo financiranje. Rad ukazuje na različite prednosti i nedostatke ovakvog modela, koji model je prikladan u kojoj fazi životnog ciklusa poduzeća te koji je potencijalan smjer daljnjeg razvoja ovakvog načina pokretanja i razvijanja poslovnog pothvata u budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija