Pregled bibliografske jedinice broj: 1029261
Doživljaji profesora stranih jezika iz perspektive učenika srednje škole
Doživljaji profesora stranih jezika iz perspektive učenika srednje škole, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 1029261 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doživljaji profesora stranih jezika iz perspektive učenika srednje škole
(High school students’ perspectives of foreign language teachers)
Autori
Granat, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
28.10
Godina
2019
Stranica
58
Mentor
Lukaš, Mirko
Ključne riječi
autoritet, nastavnički stil rada, razred, verbalna i neverbalna komunikacija
(authority, class, verbal and non-verbal communication, teaching styles)
Sažetak
Doživljaj koji učenik može imati o profesoru ima veliki utjecaj na učenikov školski uspjeh, na osjećaj pripadnosti i zadovoljstva te na izgradnju samopouzdanja. Istraživanje koje je provedeno na uzorku od 198 ispitanika, imalo je za cilj ispitati doživljaj profesora stranih jezika iz perspektive učenika srednje škole. Ono uključuje učeničku percepciju stila rada te verbalnu i neverbalnu komunikaciju profesora stranih jezika. Rezultati istraživanja pokazuju procjenu učenika u kojoj prevladava demokratski stil kao najzastupljeniji stil rada, zatim slijedi indiferentni i autoritarni kao najmanje zastupljen i najmanje poželjan stil rada profesora stranih jezika. Istraživanje pokazuje postojanje razlika u procjenama nastavničkog stila rada s obzirom na spol i zaključnu ocjenu na kraju školske godine, pri čemu ispitanice više procjenjuju nastavnikov stil rada kao demokratski nego ispitanici. Ispitanici procjenjuju više postojanje autoritarnog i indiferentan stila rada nego ispitanice. Učenici koji imaju slabiji školski uspjeh statistički značajno više procjenjuju postojanje autoritarnog i indiferentnog nastavničkog stila od učenika koji postižu odličan školski uspjeh. Ispitanici su procjenjivali verbalnu i neverbalnu komunikaciju profesora stranih jezika u velikoj mjeri kao pozitivnu. Rezultati prikazuju razliku između ženskih i muških ispitanika gdje ispitanice pozitivnije procjenjuju nastavnikovu verbalnu i neverbalnu komunikaciju nego ispitanici. Ispitanici koji pohađaju srednju školu Isidora Kršnjavoga Našice imaju najpozitivniji stav prema profesorima stranih jezika. Dobiveni rezultati ukazuju na postojanja razlika među stilovima rada profesora stranih jezika i na važnost osvješćivanja verbalne i neverbalne komunikacije profesora u razredu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija