Pregled bibliografske jedinice broj: 1029165
Detekcija emocija učenika za vrijeme školskog sata s fotografija
Detekcija emocija učenika za vrijeme školskog sata s fotografija, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 1029165 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Detekcija emocija učenika za vrijeme školskog sata s fotografija
(Emotion Detection of Pupils During Lecture From Photographs)
Autori
Dukić, David
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
09.07
Godina
2019
Stranica
33
Mentor
Sović Kržić, Ana
Ključne riječi
OpenCV ; AdaBoost ; strojno učenje ; matrica konfuzije
(OpenCV ; AdaBoost ; machine learning ; confusion matrix)
Sažetak
Detekcija emocija jedan je od težih problema računalnog vida. Psiholozi definiraju sedam osnovnih emocija, a to su: sreća, tuga, ljutnja, gađenje, strah, iznenađenje i prezir. Od tih emocija stvoren je reducirani skup emocija koji je primijenjen za detekciju emocija učenika na nastavi. Problem detekcije emocija rješava se algoritmima strojnog učenja za klasifikaciju. Odabrana su dva algoritma strojnog učenja: metoda potpornih vektora i algoritam šume slučajnih stabala. Skup podataka na kojem algoritmi uče i testiraju svoju uspješnost ručno je izrađen. Algoritmima je potreban vektor značajki za svaku fotografiju te pripadna oznaka emocije. Vektor značajki dobiven je pronalaskom bitnih obilježja lica, a oznake emocija ručno su dodijeljene. Metoda potpornih vektora korištena je kao osnovni algoritam za detekciju emocija. Dvije ključne ideje koje metoda potpornih vektora koristi su jezgreni trik te pronalazak potpornih vektora među primjercima vektora značajki. Potporni vektori definiraju granicu odluke. Rezultati dobiveni testiranjem algoritama za detekciju emocija analizirani su kroz matricu konfuzije i kroz stopu uspjeha koja predstavlja točnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2017-05-5917 - Transformacija robota u edukacijsko sredstvo (TRES) (Sović Kržić, Ana, HRZZ ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb