Pregled bibliografske jedinice broj: 1029075
Moć i vodstvo u poslovnom komuniciranju
Moć i vodstvo u poslovnom komuniciranju, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1029075 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Moć i vodstvo u poslovnom komuniciranju
(Power and Leadership in Business Communication)
Autori
Zimaj, Donika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
07.10
Godina
2019
Stranica
40
Mentor
Ražnjević Zdrilić, Marijana
Ključne riječi
poslovna komunikacija, moć, vodstvo, etika
(business communication, power, leadership, ethics)
Sažetak
Pitanje moći i vodstva u poslovnom komuniciranju je zaintrigiralo mnoge teoretičare koji su istraživali i analizirali ovo područje. Vodstvo i moć su pojmovi koji se javljaju još u doba grčkih filozofa. Moć je pojam koji, poput vodstva, ima brojne definicije, a jedna od njih je da je to sposobnost pojedinca ili skupina da potaknu ili utječu na vjerovanja ili djelovanja drugih pojedinaca ili skupina. Postoji pet izvora moći, a to su: legitimna, nagradna, prisila, stručna i pripisana. Razvile su se brojne teorije vodstva. Jedna od prvih teorija, koja nikad nije bila empirijski dokazana, je bila teorija velikih ljudi ili teorija osobina. Ona je tvrdila da se čovjek rađa kao vođa na temelju svojih fizičkih i psihičkih karakteristika. Nakon istraživanja osobina, teoretičari su se okrenuli istraživanju ponašanja vođe. Bihevioralni pristup ima više stilova vodstva. Na kraju se razvila i kontingencijska teorija koja je uvela i situacijski čimbenik u definiranju stilova vodstva. Suvremeni pristup vodstva objedinjuje sve teorije, uzimajući u obzir sve faktore. Tijekom vremena su se razvili još neki pristupi. Neki od njih su pristupi temeljni na vještinama, timsko vodstvo, teorija razmjene između vođe i članova i psihodinamski pristup. Unatoč tome što su se u početku miješali pojmovi vodstvo i menadžment, s vremenom je objašnjena i definirana razlika između njih. Menadžment je širi pojam od vodstva jer je vodstvo samo jedna od funkcija menadžmenta. Žene su se ranije borile s preprekama staklenog stropa, koji ih je sprječavao u penjanju na vodeće pozicije. Istraživanjima se pokušalo objasniti koji je razlog tome. Unatoč poteškoćama, neka istraživanja pokazuju da su žene bolje vođe od muškaraca. Etičnost se pojavljuje u svim sferama života pa tako i u moći i vodstvu. Postoje načela koja vođu čine uspješnima i etičnima. Tema ovog završnog rada zaključena je primjerima dobrog vodstva u svijetu, kojima se objedinjuje sve o čemu se pisalo u prethodnim poglavljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti