Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1029075

Moć i vodstvo u poslovnom komuniciranju


Zimaj, Donika
Moć i vodstvo u poslovnom komuniciranju, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar


CROSBI ID: 1029075 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Moć i vodstvo u poslovnom komuniciranju
(Power and Leadership in Business Communication)

Autori
Zimaj, Donika

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti

Mjesto
Zadar

Datum
07.10

Godina
2019

Stranica
40

Mentor
Ražnjević Zdrilić, Marijana

Ključne riječi
poslovna komunikacija, moć, vodstvo, etika
(business communication, power, leadership, ethics)

Sažetak
Pitanje moći i vodstva u poslovnom komuniciranju je zaintrigiralo mnoge teoretičare koji su istraživali i analizirali ovo područje. Vodstvo i moć su pojmovi koji se javljaju još u doba grčkih filozofa. Moć je pojam koji, poput vodstva, ima brojne definicije, a jedna od njih je da je to sposobnost pojedinca ili skupina da potaknu ili utječu na vjerovanja ili djelovanja drugih pojedinaca ili skupina. Postoji pet izvora moći, a to su: legitimna, nagradna, prisila, stručna i pripisana. Razvile su se brojne teorije vodstva. Jedna od prvih teorija, koja nikad nije bila empirijski dokazana, je bila teorija velikih ljudi ili teorija osobina. Ona je tvrdila da se čovjek rađa kao vođa na temelju svojih fizičkih i psihičkih karakteristika. Nakon istraživanja osobina, teoretičari su se okrenuli istraživanju ponašanja vođe. Bihevioralni pristup ima više stilova vodstva. Na kraju se razvila i kontingencijska teorija koja je uvela i situacijski čimbenik u definiranju stilova vodstva. Suvremeni pristup vodstva objedinjuje sve teorije, uzimajući u obzir sve faktore. Tijekom vremena su se razvili još neki pristupi. Neki od njih su pristupi temeljni na vještinama, timsko vodstvo, teorija razmjene između vođe i članova i psihodinamski pristup. Unatoč tome što su se u početku miješali pojmovi vodstvo i menadžment, s vremenom je objašnjena i definirana razlika između njih. Menadžment je širi pojam od vodstva jer je vodstvo samo jedna od funkcija menadžmenta. Žene su se ranije borile s preprekama staklenog stropa, koji ih je sprječavao u penjanju na vodeće pozicije. Istraživanjima se pokušalo objasniti koji je razlog tome. Unatoč poteškoćama, neka istraživanja pokazuju da su žene bolje vođe od muškaraca. Etičnost se pojavljuje u svim sferama života pa tako i u moći i vodstvu. Postoje načela koja vođu čine uspješnima i etičnima. Tema ovog završnog rada zaključena je primjerima dobrog vodstva u svijetu, kojima se objedinjuje sve o čemu se pisalo u prethodnim poglavljima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru


Citiraj ovu publikaciju:

Zimaj, Donika
Moć i vodstvo u poslovnom komuniciranju, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar
Zimaj, D. (2019) 'Moć i vodstvo u poslovnom komuniciranju', diplomski rad, preddiplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Zimaj, Donika}, year = {2019}, pages = {40}, keywords = {poslovna komunikacija, mo\'{c}, vodstvo, etika}, title = {Mo\'{c} i vodstvo u poslovnom komuniciranju}, keyword = {poslovna komunikacija, mo\'{c}, vodstvo, etika}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Zimaj, Donika}, year = {2019}, pages = {40}, keywords = {business communication, power, leadership, ethics}, title = {Power and Leadership in Business Communication}, keyword = {business communication, power, leadership, ethics}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font