Pregled bibliografske jedinice broj: 1028743
Poticanje razvoja zavičajnog identiteta kod djece predškolske dobi
Poticanje razvoja zavičajnog identiteta kod djece predškolske dobi, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Puli, Pula
CROSBI ID: 1028743 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje razvoja zavičajnog identiteta kod djece
predškolske dobi
(Encouragement of the development of native
identity in preschool children)
Autori
Bruner, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Puli
Mjesto
Pula
Datum
17.10
Godina
2019
Stranica
33
Mentor
Lazarić, Lorena ; Drandić, Dijana
Ključne riječi
djeca ; odgojitelji ; baština ; zavičajni identitet ; istraživanje ; dvojezičnost
(children ; educators ; heritage ; local identity ; survey ; bilingualism)
Sažetak
U ovom radu se nalaze sadržaji koji opisuju i razrađuju elemente poticanja razvoja zavičajnog identiteta kod djece predškolske dobi. Glavni element ovog rada je očuvanje kulturne i zavičajne baštine. Opisani su razni kulturološki i zavičajni projekti koji ukazuju na koje sve načine se može motivirati i poticati djecu na ljubav prema zavičaju. U radu se dotiče i dvojezičnost, koja je također dio zavičaja, ali i uz nju govor i dijalekt. Posebna pažnja je posvećena dvojezičnosti u Istri. U Istri se nalaze brojni talijanski vrtići, ali i ostale odgojno-obrazovne ustanove koje također imaju zadaću poticati zavičajnost. Obzirom da je u Istri talijanski jezik službeni, tamo se mogu naći najbolji primjeri kako se u i takvim odgojno-obrazovnim ustanovama može poticati zavičajni identitet. Iz ovog rada se može zaključiti što zavičajnost predstavlja za osobu, što znači i koja je uloga kulturalnog identiteta. Opisano je i načelo zavičajnosti te na koji način se zavičaj provodi u odgoju i obrazovanju. U radu se nalaze i primjeri koji su korišteni konkretno u radu s djecom. Nadalje opisuje se i tradicijska kultura te kako se potiče kultura kroz folklor. Ovaj rad sadrži i istraživanje koje se provodilo na području Republike Hrvatske, a ispitanici su bili odgojitelji i odgojiteljice. Ispitivalo se koliko je odgojiteljima važno poticati zavičajnost u radu s djecom, koje elemente koriste u radu, smatraju li da djeca bolje prihvaćaju zavičajne teme o drugih tema i još mnogo toga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija