Pregled bibliografske jedinice broj: 1028587
Odgojiteljska usporedba dobno homogenih i dobno heterogenih vrtićkih skupina
Odgojiteljska usporedba dobno homogenih i dobno heterogenih vrtićkih skupina, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1028587 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojiteljska usporedba dobno homogenih i dobno heterogenih vrtićkih skupina
(Comparison of age homogenous and age heterogenous kindergarten groups made by kindergarten teachers)
Autori
Zlatar, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
05.07
Godina
2019
Stranica
21
Mentor
Varga, Rahaela
Ključne riječi
dobno homogena skupina, dobno heterogena skupina, djeca, odgojitelji, dječji vrtić
(homogeneous age group, heterogeneous age group, children, educators, kindergarten)
Sažetak
Rad čine dvije cjeline - teorijski dio istraživanja i njegov empirijski dio. U radu je opisano određenje i svojstva odgojno-obrazovne ustanove, zatim je izneseno ukratko o načinu strukturiranja odgojnih skupina. Opisane su dobno homogene i dobno heterogene skupine te njihova svojstva, navedene su prednosti pojedine skupine, ali i mogući problemi koji se pojavljuju. Opisana je i uloga odgojitelja bez kojih ustanova ne bi bila potpuna. Provedeno je istraživanje s odgojiteljima dječjeg vrtića „Vrapčić“ koji se nalazi u Podravini u Koprivničko-križevačkoj županiji, jer oni imaju iskustvo rada u dobno homogenoj, ali i dobno heterogenoj vrtićkoj skupini. Istraživanje je provedeno kako bi se saznalo što je po njihovom mišljenju pozitivnije za dječji razvoj - dobno homogene ili dobno heterogene skupine. Rezultati su pokazali kako odgojitelji dobno heterogene skupine procjenjuju pozitivnijima za djecu, a i za odgojitelje, utoliko što smatraju da im je lakše raditi u takvoj skupini nego u dobno homogenoj vrtićkoj skupini. Također smatraju da su djeca pristupačnija te da se lakše prilagođavaju takvim skupinama, ali gotovo svi odgojitelji izjasnili su se kako je lakše osmisliti poticaje, tj. aktivnosti za dobno homogene vrtiće skupine. Ipak, najvažnije je da se odgojitelji i djeca dobro osjećaju u svojoj grupi te da im se omogući kvalitetan rast i razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek