Pregled bibliografske jedinice broj: 102848
Stručne službe - conditio sine qua non kvalitetne škole
Stručne službe - conditio sine qua non kvalitetne škole // Napredak (Zagreb), 142 (2001), 3; 296-303 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 102848 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stručne službe - conditio sine qua non kvalitetne škole
(Professional Services - the Conditio sine qua non of a Good Quality School)
Autori
Mrkonjić, Anđelko ; Zorić, Marijana
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 142
(2001), 3;
296-303
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
škola; kriza školskog sustava; mijene; potrebe; stručne službe/pedagog; kvalitet
(school; crisis of the schooling system; change; needs; professional services/pedagogue; quality)
Sažetak
Školski sustav i njegove imanentne ustanove ne daju očekivane rezultate, pa stoga govorimo o njegovoj krizi. Uočavamo je na temelju određenih pokazatelja, među kojima prevladavaju pokazatelji kvalitativne naravi. Uzroci krize su mnogobrojni i različiti. Tematski okvir ovog rada čine stručno-razvojne službe i njihov doprinos u prevladavanju krize te izgradnji kvalitetne škole, odnosno stručno-razvojna služba kao nezavisna, i kvaliteta edukacije kao zavisna varijabla. Rad je utemeljen na teoretskom i empirijskom polazištu. Povijesno gledano, stručno-razvojne službe nastale su na temelju nastalih potreba, u svijetu i kod nas, primjereno razvoju i rastu tercijarnog i kvartarnog sektora u društvu, u skladu s potrebama rasta i potrebom za pedagoškom infrastrukturom (pa i logistikom) u školi, a to znači za stručno-razvojnim službama u školama, poglavito pedagozima. Dobiveni rezultati, njihova elaboracija i zaključna misao upućuju na nužnost formiranja, afirmiranja i razvoja stručno-razvojnih službi u funkciji podizanja kvalitete odgojno-obrazovnog rada, a time i u izgradnji nove hrvatske škole, a to znači i prevladavanja sve prisutnije krize.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija