Pregled bibliografske jedinice broj: 102768
Neuronske mreže u predviđanju ponude i potražnje prehrambenih proizvoda
Neuronske mreže u predviđanju ponude i potražnje prehrambenih proizvoda // Zbornik radova znanstvenog skupa "Kontinentalni gospodarski resursi u funkciji razvitka turizma Republike Hrvatske" / Marcel, M. (ur.).
Osijek: Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku, EFO, 2002. str. 275-294 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 102768 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neuronske mreže u predviđanju ponude i potražnje prehrambenih proizvoda
(Neural networks in predicting food products supply and demand)
Autori
Zekić-Sušac, Marijana ; Musser, Edo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova znanstvenog skupa "Kontinentalni gospodarski resursi u funkciji razvitka turizma Republike Hrvatske"
/ Marcel, M. - Osijek : Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku, EFO, 2002, 275-294
Skup
Znanstveni skup "Kontinentalni gospodarski resursi u funkciji razvitka turizma Republike" Hrvatske
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 07.06.2002. - 08.06.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
neuronske mreže; predviđanje prehrambenih proizvoda; ponuda; potražnja
(neural networks; predicting food products; supply; demand)
Sažetak
Zbog svojih mogućnosti predviđanja na nelinearnim modelima gdje su podaci često neizvjesni i fuzzy, neuronske mreže se kao kvantitativna metoda umjetne inteligencije sve više primjenjuju u poslovanju. Dosadašnja istraživanja pokazuju da su među poslovnim problemima s pomoću neuronskih mreža najčešće istraživana područja proizvodnje i operacija, zatim financija i ulaganja, te marketinga (Wong et.al., 1997). Ponuda i potražnja prehrambenih proizvoda zbog duljine ciklusa i teškoća u prikupljanju podataka vrlo je slabo zastupljena u primjenama neuronskih mreža. Međutim, zbog prisutne nelinearnosti i neizvjesnosti tržišta, te povratnih efekata u cijenama, na zahtjeve ovog područja teško mogu odgovoriti standarne statističke metode. Cilj ovog rada je prikazati mogućnosti neuronskih mreža u predviđanju ponude i potražnje prehrambenih proizvoda na modelima koji uključuju nominalne, kategorijalne, binarne i fuzzy podatke. Testirano je četiri različita algoritma neuronskih mreža (Backpropagation, Radial-Basis, General Regression i Modular) i analizirana kvaliteta njihovog rezultata. Mogućnosti ove metodologije ilustrirane su na primjeru predviđanja prodaje prerađevina od rajčica i dane su smjernice za daljnja istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA