Pregled bibliografske jedinice broj: 1027481
Problemi reputacije u digitalnom marketingu
Problemi reputacije u digitalnom marketingu // Book of Papers of 4th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2019) / Gregurec, Iva (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), 2019. str. 198-205 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1027481 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problemi reputacije u digitalnom marketingu
(Problems of reputation in digital marketing)
Autori
Blaži, Jelena ; Jeličić, Anita ; Vidačić, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Book of Papers of 4th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2019)
/ Gregurec, Iva - Zagreb : Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), 2019, 198-205
Skup
4th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2019)
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 11.10.2019
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Reputacijski sustavi ; Reputacija ; Digitalni marketing ; Online kupovina
(Reputation Systems ; Reputation ; Digital Marketing ; Online shopping)
Sažetak
Reputacija predstavlja kolektivni stav kao rezultat pojedinačnih mišljenja određene zajednice. Korisnicima online usluga reputacija predstavlja oblik očekivanog ponašanja koji je temeljen na tuđem iskustvu, time korisnik ima dojam da smanjuje rizik svojeg poslovanja. Sukladno tome korisnik usmjeruje svoj novac prema onim pružateljima usluga kod kojih se osjeća sigurno da će dobiti pravu vrijednost za svoj novac. Ispada da prosudba potpuno nepoznatih korisnika može donijeti određenu ekonomsku ili društvenu korist. Obično svaki sustav koji omogućava online kupovinu, ima sadržan reputacijski sustav. To su obično aplikacije i mehanizmi koji omogućavaju korisnicima da svoje iskustvo kupovanja ili uporabe robe ili usluge ocijene i da eventualno napišu komentar. Cilj reputacijskih sustava je osigurati korisnicima informacije o pouzdanosti određene usluge, stimulirati subjekte na korektno ponašanje, odvratiti korisnike od nepouzdanih prodavača i proširiti znanje o pouzdanim prodavačima. Time se korisnicima smanjuje osjećaj poslovnog rizika i povećava se povjerenje u odnosu prodavač-kupac. Nažalost svaki takav sustav ima određene slabosti koje otvaraju prostor manipulacijama, što naravno može u određenim okolnostima utjecati na reputaciju. Samim time sama reputacija postaje nepouzdana informacija koja nema veze sa stvarnošću, već je produkt manipulacije. S obzirom na veliku raširenost i trend daljnjeg širenja reputacijskih sustava, u ovome radu naglasak ćemo dati na probleme reputacije u digitalnom marketingu. Dati ćemo pregled najčešćih problema, temeljne mehanizme njihovih rješavanja i predložiti neke preventivne aktivnosti da bi se navedeni problemi izbjegli.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin,
Sveučilište Sjever, Koprivnica