Pregled bibliografske jedinice broj: 1026989
Studenti sa slušnim oštećenjem u visokoškolskom obrazovanju
Studenti sa slušnim oštećenjem u visokoškolskom obrazovanju, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1026989 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Studenti sa slušnim oštećenjem u visokoškolskom obrazovanju
(Students with hearing impairment in higher education)
Autori
Bukovčan, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2019
Stranica
90
Mentor
Dobrić, Arnalda
Ključne riječi
studenti sa slušnim oštećenjem, visoko obrazovanje, prilagodba nastavnog procesa, sustavi potpore
(students with hearing impairment, high education, adaptations in educational process, support systems)
Sažetak
Ovaj rad donosi pregled iskustva studiranja studenata sa slušnim oštećenjem na različitim fakultetima u Hrvatskoj. Prikazuju se zakoni i dokumenti u kojima se propisuju prava i mogućnosti za studente s invaliditetom te smjernice za omogućavanje jednakih obrazovnih mogućnosti i nadogradnju sustava potpore. Putem etnološke i kulturnoantropološke kvalitativne metode istraživanja, provedeni su intervjui s ispitanicima u kojima je naglasak bio na oblicima izvođenja nastave i načinima prilagodbe nastavnog procesa. Cilj istraživanja bio je dobiti uvid u odnos teorije i prakse te komparirati izvođenje nastave na šest različitih fakulteta kako bi se ustanovilo u kojoj se mjeri koriste prilagodbe za studente sa slušnim oštećenjem navedene u zakonima. Rezultati su pokazali neuravnoteženu razvijenost sustava potpore između fakulteta, nedovoljne prilagodbe nastavnog procesa, manjak osviještenosti nastavnika o slušnom oštećenju, a sve navedeno uz rijetke iznimke, te općenite otežane uvjete studiranja za osobe sa slušnim oštećenjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija