Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1026921

Pijanistice zagrebačke sredine s kraja 19. i u prvoj polovini 20. stoljeća u svjetlu suvremenoga pijanizma i glasovirske pedagogije


Mičija Palić, Martina
Pijanistice zagrebačke sredine s kraja 19. i u prvoj polovini 20. stoljeća u svjetlu suvremenoga pijanizma i glasovirske pedagogije, 2019., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1026921 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pijanistice zagrebačke sredine s kraja 19. i u prvoj polovini 20. stoljeća u svjetlu suvremenoga pijanizma i glasovirske pedagogije
(Female Pianists of Zagreb Environment at the End of 19th and in the first Half of the 20th Century, in the Light of Contemporary Pianism and Piano Pedagogy)

Autori
Mičija Palić, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
15.10

Godina
2019

Stranica
359

Mentor
Davidović, Dalibor

Ključne riječi
pijanizam, pijanistice, Zagrebačka pijanistička škola, glazbena škola Hrvatskoga glazbenog zavoda, Muzička akademija u Zagrebu, glazbena kultura 19. stoljeća, glazbena kultura 20. stoljeća, feminističke studije.
(female pianists, pianism, Zagreb school of pianism, Croatian Music Institute music school, Zagreb Academy of Music, music culture of the 19th century, music culture of the 20th century, feminist studies.)

Sažetak
Autorica razmatra udio i ulogu pijanistica u početnim stadijima razvoja pijanizma u zagrebačkoj sredini. Teorijski okvir od kojega rad polazi feministička su muzikološka istraživanja, napose ona čija je namjera proširiti vidno polje discipline kako bi se uključile žene. Budući da su znanstvena istraživanja pijanizma u zagrebačkoj sredini još uvijek rijetka, ovaj rad donosi prikaz povijesti pijanizma u navedenu razdoblju, raščlanjujući je u tri etape: od pojave instrumenata s tipkama do osnutka klavirne učione glazbene škole Hrvatskoga glazbenoga zavoda 1872. godine, od 1872. do osnutka Muzičke akademije u Zagrebu 1920. godine i naposljetku od 1920. do 1945. godine, u razdoblju obilježenome pedagoškom djelatnošću rodonačelnika Zagrebačke pijanističke škole Svetislava Stančića i prvih generacija njegovih diplomanada i diplomandica. Istraživanje se temelji na proučavanju dostupnih primarnih izvora, prije svega ostavština pijanistica, kao i relevantnih sekundarnih izvora. Zastupljenost pijanistica kao nastavnica i učenica u glazbeno- obrazovnome sustavu, a potom i u javnoj koncertnoj djelatnosti, analizira se kvantitativno, a individualna postignuća pojedinih pijanistica istražuju se kvalitativno prateći nekoliko kriterija: njihovo obrazovanje kao ishodište pijanističke djelatnosti, utjecaj pojedinih europskih pijanističkih škola na njihovo pijanističko formiranje, opseg i karakter njihove koncertne djelatnosti, opseg i karakter njihova pedagoškoga rada i naposljetku posebnosti poput redaktorskoga rada ili vođenja glazbeno-obrazovnih ustanova. Rezultati istraživanja pokazuju nezaobilazan utjecaj pijanistica na razvoj hrvatskoga pijanizma u navedenu razdoblju, unatoč društvenim okolnostima koje nisu bile naklonjene intelektualnom i javnom umjetničkom djelovanju žena toga vremena.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Dalibor Davidović (mentor)

Avatar Url Martina Mičija (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Mičija Palić, Martina
Pijanistice zagrebačke sredine s kraja 19. i u prvoj polovini 20. stoljeća u svjetlu suvremenoga pijanizma i glasovirske pedagogije, 2019., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Mičija Palić, M. (2019) 'Pijanistice zagrebačke sredine s kraja 19. i u prvoj polovini 20. stoljeća u svjetlu suvremenoga pijanizma i glasovirske pedagogije', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mi\v{c}ija Pali\'{c}, Martina}, year = {2019}, pages = {359}, keywords = {pijanizam, pijanistice, Zagreba\v{c}ka pijanisti\v{c}ka \v{s}kola, glazbena \v{s}kola Hrvatskoga glazbenog zavoda, Muzi\v{c}ka akademija u Zagrebu, glazbena kultura 19. stolje\'{c}a, glazbena kultura 20. stolje\'{c}a, feministi\v{c}ke studije.}, title = {Pijanistice zagreba\v{c}ke sredine s kraja 19. i u prvoj polovini 20. stolje\'{c}a u svjetlu suvremenoga pijanizma i glasovirske pedagogije}, keyword = {pijanizam, pijanistice, Zagreba\v{c}ka pijanisti\v{c}ka \v{s}kola, glazbena \v{s}kola Hrvatskoga glazbenog zavoda, Muzi\v{c}ka akademija u Zagrebu, glazbena kultura 19. stolje\'{c}a, glazbena kultura 20. stolje\'{c}a, feministi\v{c}ke studije.}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mi\v{c}ija Pali\'{c}, Martina}, year = {2019}, pages = {359}, keywords = {female pianists, pianism, Zagreb school of pianism, Croatian Music Institute music school, Zagreb Academy of Music, music culture of the 19th century, music culture of the 20th century, feminist studies.}, title = {Female Pianists of Zagreb Environment at the End of 19th and in the first Half of the 20th Century, in the Light of Contemporary Pianism and Piano Pedagogy}, keyword = {female pianists, pianism, Zagreb school of pianism, Croatian Music Institute music school, Zagreb Academy of Music, music culture of the 19th century, music culture of the 20th century, feminist studies.}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font