Pregled bibliografske jedinice broj: 1026921
Pijanistice zagrebačke sredine s kraja 19. i u prvoj polovini 20. stoljeća u svjetlu suvremenoga pijanizma i glasovirske pedagogije
Pijanistice zagrebačke sredine s kraja 19. i u prvoj polovini 20. stoljeća u svjetlu suvremenoga pijanizma i glasovirske pedagogije, 2019., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1026921 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pijanistice zagrebačke sredine s kraja 19. i u prvoj polovini 20.
stoljeća u svjetlu suvremenoga pijanizma i glasovirske pedagogije
(Female Pianists of Zagreb Environment at the End of 19th and in the
first Half of the 20th Century, in the Light of Contemporary Pianism
and Piano Pedagogy)
Autori
Mičija Palić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.10
Godina
2019
Stranica
359
Mentor
Davidović, Dalibor
Ključne riječi
pijanizam, pijanistice, Zagrebačka pijanistička škola, glazbena škola Hrvatskoga glazbenog zavoda, Muzička akademija u Zagrebu, glazbena kultura 19. stoljeća, glazbena kultura 20. stoljeća, feminističke studije.
(female pianists, pianism, Zagreb school of pianism, Croatian Music Institute music school, Zagreb Academy of Music, music culture of the 19th century, music culture of the 20th century, feminist studies.)
Sažetak
Autorica razmatra udio i ulogu pijanistica u početnim stadijima razvoja pijanizma u zagrebačkoj sredini. Teorijski okvir od kojega rad polazi feministička su muzikološka istraživanja, napose ona čija je namjera proširiti vidno polje discipline kako bi se uključile žene. Budući da su znanstvena istraživanja pijanizma u zagrebačkoj sredini još uvijek rijetka, ovaj rad donosi prikaz povijesti pijanizma u navedenu razdoblju, raščlanjujući je u tri etape: od pojave instrumenata s tipkama do osnutka klavirne učione glazbene škole Hrvatskoga glazbenoga zavoda 1872. godine, od 1872. do osnutka Muzičke akademije u Zagrebu 1920. godine i naposljetku od 1920. do 1945. godine, u razdoblju obilježenome pedagoškom djelatnošću rodonačelnika Zagrebačke pijanističke škole Svetislava Stančića i prvih generacija njegovih diplomanada i diplomandica. Istraživanje se temelji na proučavanju dostupnih primarnih izvora, prije svega ostavština pijanistica, kao i relevantnih sekundarnih izvora. Zastupljenost pijanistica kao nastavnica i učenica u glazbeno- obrazovnome sustavu, a potom i u javnoj koncertnoj djelatnosti, analizira se kvantitativno, a individualna postignuća pojedinih pijanistica istražuju se kvalitativno prateći nekoliko kriterija: njihovo obrazovanje kao ishodište pijanističke djelatnosti, utjecaj pojedinih europskih pijanističkih škola na njihovo pijanističko formiranje, opseg i karakter njihove koncertne djelatnosti, opseg i karakter njihova pedagoškoga rada i naposljetku posebnosti poput redaktorskoga rada ili vođenja glazbeno-obrazovnih ustanova. Rezultati istraživanja pokazuju nezaobilazan utjecaj pijanistica na razvoj hrvatskoga pijanizma u navedenu razdoblju, unatoč društvenim okolnostima koje nisu bile naklonjene intelektualnom i javnom umjetničkom djelovanju žena toga vremena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb