Pregled bibliografske jedinice broj: 1026863
Referencijalni simbolizam i semiotički aspekt djela umjetnosti i dizajna
Referencijalni simbolizam i semiotički aspekt djela umjetnosti i dizajna // Mediji kao središnji problem sadašnjosti / Alić, Sead ; Milković, Marin (ur.).
Zagreb: Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2019. str. 150-175 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1026863 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Referencijalni simbolizam i semiotički aspekt
djela
umjetnosti i dizajna
(Referential Symbolism and Semiotic Aspect of works
of Art and Design)
Autori
Kalčić, Silva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mediji kao središnji problem sadašnjosti
/ Alić, Sead ; Milković, Marin - Zagreb : Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2019, 150-175
ISBN
978-953-7809-87-4
Skup
Međunarodni interdisciplinarni simpozij Filozofija medija
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.08.2018. - 21.08.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
umjetnost u javnom prostoru ; dispozitiv ; empatijski dizajn ; aktivistička umjetnost ; komunikacijski aspekt slike ; epistemologija medija
(public art ; dispositif/dispositive ; empathic design ; activist art ; visual communication ; epistemology of media)
Sažetak
Destinacija: bezimena, izložba Nadije Mustapić i Tonija Meštrovića u mediju billboarda (2017.) i plakat za predstavu Fine mrtve djevojke u režiji Dalibora Matanića (Gavella, Zagreb, 2013.) primjeri su djela umjetnosti u javnom prostoru (fotografije na standardnom oglasnom mjestu u formatu billboard plakata) i djela dizajna u javnom prostoru (podjednako grada i masovnih medija, u formatu kazališnog plakata) u kontekstu nacionalnih vizualnih umjetnosti u suvremeno doba. S ovim sam primjerima povezala tri teme: 1. Agamben dispozitiv koji nastaje iz jukstapozicije ili interpenetracije odnosa moći (na primjer kroz guvernementalizam) i odnosa znanja (diskurzivnih i nediskurzivnih), prakse umjetnosti sagledava kao formacije odnosa moći. 2. Sažimanje vremena prema Agambenu osiromašuje, ispražnjava kulturalne znakove, pretvarajući ih u ‘nulte znakove‘ ili ‘znakove‘. Boris Groys zamjećuje da takvi ‘slabi‘ znakovi trijumfiraju nad snažnim i ‘moćnim‘ znakovima našeg vremena, onima autoriteta, tradicije, moći, ali i onim snažnim znakovima pobune, strasti, heroizma. 3. ‘Loša slika‘ u smislu u kojemu taj termin koristi Hito Steyerl (engl. ‘Poor Image‘) u mreži digitalnih medija masovno dijeljene i reproducirane slike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti