Pregled bibliografske jedinice broj: 1026673
Novinarska kvalifikacija u Hrvatskoj
Novinarska kvalifikacija u Hrvatskoj // HKO kvalifikacije - za tržište, društvo ili pojedinca?
Zagreb, 2016. str. 5-5 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1026673 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novinarska kvalifikacija u Hrvatskoj
(Journalism Qualification in Croatia)
Autori
Vukić, Tijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
HKO kvalifikacije - za tržište, društvo ili pojedinca?
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
demokratske vrijednosti, HKO, novinarska kvalifikacija, novinarstvo, studijski program
(democratic values, CKF, journalism qualification, journalism, study program,)
Sažetak
Rad istražuje aktualne probleme hrvatske novinarske kvalifikacije u teoriji i praksi: nedostatak definicije ključnih pojmova novinarskog obrazovanja, standarda novinarskog zanimanja i dugoročnog rješenja za razvoj novinarske kvalifikacije, djelomično primjenjivanje stručnih, građanskih i demokratskih vrijednosti te dugotrajno uvođenje bolonjskih načela u obrazovanje. Pretpostavlja se da je reforma hrvatskog obrazovanja novinara, temeljena na načelima održivosti, opravdana. Interdisciplinarnost komunikologije omogućava korištenje psihološke i pedagoške paradigme. Temeljni cilj je ponuditi dugoročno rješenje razvoja novinarske kvalifikacije. Podaci su, iz literature i pedagoške dokumentacije, prikupljeni metodom analize sadržaja za što je kodirana analitička matrica kreirana koristeći UNESCOV te Nowakin model, postavke holističkog obrazovanja i Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Analiziran je opći dio danas aktualnih 11 studijskih programa te 219 obveznih silabusa 8 nastavnih programa iz ak. g. 2011/12. Uzorak čine samo programi koji u opisu kvalifikacije imaju riječ novinar ili novinarstvo. Podaci su uneseni u posebnu bazu podataka te obrađeni deskriptivnom statistikom. Rezultati pokazuju da studijski programi različito definiraju novinarsku kvalifikaciju, novinarsko znanje vide najvažnijom kompetencijom, a zanemaruju novinarske samostalnosti i odgovornosti. Potvrđeno je da aktualno hrvatsko novinarsko obrazovanje ima potencijal za reformu prema predloženom održivom modelu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti