Pregled bibliografske jedinice broj: 1026437
Uloga školskih vrtova u razrednoj nastavi
Uloga školskih vrtova u razrednoj nastavi, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1026437 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga školskih vrtova u razrednoj nastavi
(The role of school gardens in Primary School)
Autori
Štefan, Ana-Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
30.09
Godina
2019
Stranica
38
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
školski vrt, razredna nastava, vještine, priroda
(school garden, primary education, skills, nature)
Sažetak
Školski vrtovi mjesta su praktičnog obrazovanja učenika. Kao takvi, nalaze se u brojnim školama diljem Hrvatske, no nikako da steknu popularnost koju zavrjeđuju. U njima učenici neposredno upoznaju mnoge biljke i usvajaju znanja i vještine u njihovu uzgoju, razmnožavanju i korisnosti. Problemi s kojima se nastavnici i stručni suradnici susreću pri inicijalnom pokretanju projekta poput školskog vrta jesu problem prostora, kadra, financiranja i dr. Čak i malen vanjski prostor škole može poslužiti svrsi i biti pokušalište i vježbalište u službi nastave. Potrebno je samo malo kreativnosti i volje. Ne smije se zaboraviti ni uključiti roditelje u projekte jer mnogi su stručni ili imaju iskustva s obradom tla i održavanja povrtnjaka, cvjetnjaka, voćnjaka i sl. Svaki pomno i metodički isplaniran nastavni sat, bilo to Prirode i društva ili nekog drugog nastavnog predmeta, pridonosi intelektualnom i socijalno-emocionalnom razvoju učenika. Uvođenje školskog vrta i njegovo aktivno korištenje u nastavi ima mnogobrojne pozitivne učinke na učenike. Pored pozitivnog odnosa prema radu, promicanja radne etike, stjecanja općeg društvenog, praktičnog i činjeničnog znanja, kod učenika se sustavno razvijaju vještine koje su izglednije dugotrajno se zadržati i kasnije reproducirati. U radu su izdvojene teme iz predmeta Priroda i društvo pogodne za rad u školskom vrtu. Prikazana je i posebno obrađena tema Proljeće u vrtu odabrana kao jedna od mnogih pogodnih za obradu u školskom vrtu. Istaknuta je i važnost školskog vrta i za sve ostale predmete u osnovnoj školi budući pruža pogodan okoliš za rad velikom broju nastavnih tema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek