Pregled bibliografske jedinice broj: 1026315
Hibridni oblici odnosa s javnošću i marketinga: od advertorijala do native oglašavanja na portalu 24sata.hr
Hibridni oblici odnosa s javnošću i marketinga: od advertorijala do native oglašavanja na portalu 24sata.hr // Vjerodostojnost medija: doba lažnih vijesti / Hrnjić Kuduzović, Zafra ; Kulić, Milica ; Jurišić, Jelena (ur.).
Tuzla: Filozofski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2019. str. 129-150
CROSBI ID: 1026315 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hibridni oblici odnosa s javnošću i marketinga: od
advertorijala do native oglašavanja na portalu
24sata.hr
(Hybrid public relations and marketing forms: from
advertorial to native advertising on news website
24sata.hr)
Autori
Tomljanović, Maria ; Jakopović, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Vjerodostojnost medija: doba lažnih vijesti
Urednik/ci
Hrnjić Kuduzović, Zafra ; Kulić, Milica ; Jurišić, Jelena
Izdavač
Filozofski fakultet Univerziteta u Tuzli
Grad
Tuzla
Godina
2019
Raspon stranica
129-150
ISBN
978-9958-612-24-4
Ključne riječi
native oglašavanje ; priopćenje za medije ; advertorijal ; odnosi s javnošću ; 24sata.hr ; informativni portali
(native advertising ; press release ; advertorial ; public relations ; 24sata.hr ; news websites)
Sažetak
Rad proučava obilježja medijskih sadržaja nastalih hibridiziranjem korporativnih oblika komuniciranja. Razmotrena je uloga tradicionalnih alata odnosa s javnošću poput priopćenja za medije u razvoju hibridnih formata kao što su advertorijal i native oglasi. Istražena su obilježja označenih PR objava i native oglasa na hrvatskom portalu 24sata.hr. Rezultati istraživanja pokazali su da native sadržaji potiču veći broj korisničkih komentara i dijeljena native objava na društvenim mrežama. U native oglasima su nazivi brendova rjeđe spomenuti nego u PR objavama. Situacija je drugačija kod videozapisa oglašivača kojih je ipak bilo nešto više u native objavama. Nadalje, oglašivačev proizvod je u native i PR objavama predstavljen kao dobro rješenje, potrebno korisniku odmah. PR objava izravnom komunikacijom upućuje na sve pozitivne strane proizvoda ili usluge te najčešće spominje gdje se može nabaviti i po kojoj cijeni. Native to radi, kao što mu i ime kaže, prirodno. Nastoji obraditi neku problematiku i ponuditi oglašivačev proizvod ili uslugu kao jedno od rješenja, ne nužno i jedino.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti