Pregled bibliografske jedinice broj: 1026302
Značaj kulturne baštine i etnografskih izvora u nastavi likovne kulture
Značaj kulturne baštine i etnografskih izvora u nastavi likovne kulture // Živa Baština / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Visoka učiteljska škola u Zadru, 2002. str. 79-83
CROSBI ID: 1026302 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značaj kulturne baštine i etnografskih izvora u nastavi likovne kulture
(The Importance of Cultural Heritage and Ethnographic Sources in the Teaching Visual Arts)
Autori
Brajčić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Živa Baština
Urednik/ci
Bacalja, Robert
Izdavač
Visoka učiteljska škola u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2002
Raspon stranica
79-83
ISBN
953-98903-0-6
Ključne riječi
Likovna kultura, kulturna baština, etnografski izvori, odgoj i obrazovanje
(visual arts, cultural heritage, ethnographic sources, education)
Sažetak
Likovna kultura i umjetnost značajne su komponente opće kulture pojedinca i društva, te općekulturne i stvaralačke svijesti. Likovni odgoj i obrazovanje kao dio obrazovnog sustava predstavljaju specifičan medij spoznaje svijeta i vizualne stvarnosti. Naša bogata kulturna baština neprocjenjivo je bogatstvo, te svijest o njenom značaju i vrijednosti, cilj je obrazovne politike u cjelini. Odgojnim radom unutar predmeta likovna kultura treba razvijati svijest prema vrijednostima kulturne baštine i etnološkim vrijednostima, a baziranje na motivima iz ovih područja metodički je opravdano. Međutim da bi se izbjegla pasivna interpretacija motiva, potrebno ih je prekreirati, ali da pri tome ne bude narušena njihova autentičnost. Kreativnost bi se izrazila u transformacijama i stilizacijama, te kombinirajući različite tehnike i pristupe. Didaktička usmjerenost prema ovim vrijednostima stvara polazišnu osnovu iz koje možemo stvarati zasebnost i profil naše likovne kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)