Pregled bibliografske jedinice broj: 1025887
Doživljaj roditeljske kompetentnosti majki djece u programu 'Mala škola'
Doživljaj roditeljske kompetentnosti majki djece u programu 'Mala škola', 2019., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1025887 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doživljaj roditeljske kompetentnosti majki djece u programu 'Mala škola'
(Parental sense of competence in mothers of children in 'Preschool' program)
Autori
Malina, Silvija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2019
Stranica
43
Mentor
Eva Anđela Delale
Ključne riječi
roditeljska kompetentnost, roditeljska samoefikasnost, zadovoljstvo roditeljskom ulogom
(parental sense of competence, parental self-efficacy, parental satisfaction, determinants of parenting)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati subjektivan doživljaj roditeljske kompetentnosti (roditeljske samoefikasnosti i zadovoljstva roditeljskom ulogom) majki djece u programu 'Mala škola', čija djeca nisu prethodno socijalizirana u vrtiću te polazeći od modela odrednica roditeljskog ponašanja Jaya Belskoga utvrditi doprinos obilježja majki, socijalne okoline te obilježja djeteta u objašnjavanju roditeljskog doživljaja kompetentnosti majki. Osim toga istražene su i razlike u doživljaju roditeljske kompetentnosti majki čija djeca nisu socijalizirana u vrtiću i majki djece koja su prethodnih godina socijalizirana u vrtiću, obuhvaćenih istraživanjem Jurić (2018). U istraživanju je sudjelovalo 106 majki djece čija su djeca polaznici 'Male škole' u okviru predškolskih skupina triju vrtića grada Zagreba. Korišteni su Upitnik samoprocjene kompetentnosti roditelja, Upitnik za ispitivanje općih psihopatoloških teškoća (CORE-OM), Upitnik o dječjem ponašanju – vrlo kratka forma (podljestvica negativne afektivnosti), a prikupljeni su i osnovni sociodemografski podaci. Majke se procjenjuju visoko efikasnima u roditeljskoj ulozi te u prosjeku izražavaju visoko zadovoljstvo ispunjavanjem roditeljske uloge. Provedbom hijerarhijske regresijske analize objašnjeno je ukupno 27% varijance kriterija roditeljske samoefikasnosti pri čemu su statistički značajni percipirana socijalna podrška te negativna afektivnost djeteta. Što majke doživljavaju višu razinu socijalne podrške i manju negativnu afektivnost njihova djeteta veći je majčin doživljaj roditeljske samoefikasnosti. Istim postupkom objašnjeno je 39% varijance zadovoljstva roditeljskom ulogom majki, pri čemu su značajni prediktori opće psihičko stanje majke i negativna afektivnost djeteta. Što su majke manje uznemirene i manja je negativna afektivnost njihovog djeteta iskazuju veće zadovoljstvo svojom roditeljskom ulogom. Majke djece koja su pohađala program 'Mala škola' osjećaju se efikasnijima u roditeljskoj ulozi od majki čija su djeca pohađala vrtić prethodnih godina dok u zadovoljstvu roditeljskom ulogom majki nisu utvrđene značajne razlike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti