Pregled bibliografske jedinice broj: 1025870
Osobine bure na Zračnoj luci Dubrovnik
Osobine bure na Zračnoj luci Dubrovnik // Challenges in Meteorology 4
Zagreb, Hrvatska, 2015. str. 1-1 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1025870 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobine bure na Zračnoj luci Dubrovnik
(Characteristics of the bora wind at Dubrovnik airport)
Autori
Keresturi, Endi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Challenges in Meteorology 4
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24.11.2015. - 25.11.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
bura, aerodrom Dubrovnik
(bora, Dubrovnik airport)
Sažetak
Vjerojatno najpoznatija negativna posljedica bure jest ometanje normalnog odvijanja svih oblika prometa. Motivacija ovog rada prisutnost je velikih poteškoća u odvijanju zračnog prometa na zračnoj luci Dubrovnik (ZLD) za vrijeme puhanja bure. U tu su svrhu određene glavne osobine bure na tom području, napravljena je klimatologija bure te su uspoređena mjerenja bure pri tlu s podacima iz ALADIN-a. Jedna od glavnih karakteristika bure na dubrovačkom području jasna je razlika između dva tipa bure. Jedan se javlja u situacijama kada postoji dobro definiran sloj bure u donjoj troposferi (SM-bura), dok je za drugi karakteristično da se sjeverni vjetar proteže kroz čitavu troposferu (N-bura). U ovom radu korišteni su podaci, iz anemometra, o srednjoj brzini, srednjem smjeru i udarima vjetra u razdoblju od 28. 11. 2007. u 00 UTC do 30. 4. 2014. u 23:30 UTC, a zapisani su u obliku METAR izvješća s razmakom od 30 min. Također, za isto razdoblje korišteni su i podaci o vertikalnoj raspodjeli brzine i smjera vjetra iz pesudotempa ALADIN-a. Ukupno je izdvojeno 235 epizoda bure na kojima je provedena daljnja analiza. Analizom je ustanovljeno da SM-bura ima veću srednju vrijednost brzine, veći srednjak udara i ujednačeniji smjer puhanja. Kod N-bure prisutne su veće varijacije i smjera i brzine, a maksimalni udari usporedivi su s onima u SM-buri. Sva navedena svojstva čine N-buru opasnijom za zračni promet te teže predvidivom. U posljednjem su dijelu rada bile provjerene dvije empirijske metode koje prognostičari koriste pri prognozi bure na ZLD-u te je provedena verifikacija ALADIN-a.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geofizika