Pregled bibliografske jedinice broj: 1025617
Odraslost u nastajanju, status identiteta i roditeljska kontrola
Odraslost u nastajanju, status identiteta i roditeljska kontrola // Primenjena psihologija, 12 (2019), 3; 305-326 doi:10.19090/pp.2019.3.305-326 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1025617 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odraslost u nastajanju, status identiteta i roditeljska kontrola
(Emerging adulthood, identity status and parental
control)
Autori
Adrijana, Berčić ; Erceg, Inja
Izvornik
Primenjena psihologija (1821-0147) 12
(2019), 3;
305-326
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nestudenti ; odraslost u nastajanju ; roditeljska kontrola ; status identiteta ; student
(emerging adulthood ; identity status ; non-students ; parental control ; students)
Sažetak
Ciljevi ovog istraživanja bili su ispitati razlike između skupina pojedinaca različitog studentskog statusa u karakteristikama odraslosti u nastajanju i statusu identiteta, te provjeriti povezanost roditeljske kontrole s dimenzijama identiteta odraslih u nastajanju. Istraživanje je provedeno na uzorku od 363 sudionika u dobi od 18 do 25 godina. U istraživanju su korišteni sljedeći instrumenti: Inventar dimenzija odraslosti u nastajanju, Upitnik procesa razvoja identiteta, skale psihološke i bihejvioralne kontrole te helikopter ponašanja, kao i čestica koja mjeri subjektivan osjećaj odraslosti. Rezultati pokazuju kako se pojedinci različitog studentskog statusa razlikuju na tri dimenzije odraslosti u nastajanju: doba mogućnosti, doba nestabilnosti i doba osjećaja razmeđe, te dopunskoj skali doba fokusiranja na druge. Studenti u većoj mjeri nego diplomirani smatraju da je odraslost u nastajanju za njih doba nestabilnosti i doba osjećaja razmeđe, dok nestudenti u većoj mjeri nego studenti smatraju kako je odraslost u nastajanju za njih doba fokusiranja na druge. Većina pojedinaca koji su diplomirali se smatra odraslima, dok nestudenti i studenti većinom izjavljuju kako se smatraju odraslima samo u određenim aspektima. Nisu pronađene razlike u statusu identiteta između skupina različitog studentskog statusa. Na dimenziji obvezivanja pronađena je statistički značajna negativna povezanost s bihejvioralnom i psihološkom kontrolom majke, te s psihološkom kontrolom oca, dok je na dimenziji istraživanja pronađena samo statistički značajna negativna povezanost s helikopter ponašanjima majke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus