Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1025326

Virtualna stvarnost u rehabilitaciji motoričkih funkcija gornjih ekstremiteta


Bubičić, Marina
Virtualna stvarnost u rehabilitaciji motoričkih funkcija gornjih ekstremiteta, 2019., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1025326 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Virtualna stvarnost u rehabilitaciji motoričkih funkcija gornjih ekstremiteta
(Virtual reality in rehabilitation of upper limb motor functions)

Autori
Bubičić, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
24.09

Godina
2019

Stranica
50

Mentor
Pinjatela, Renata

Ključne riječi
virtualna stvarnost, rehabilitacija, motoričke sposobnosti, gornji ekstremiteti, CP, moždani udar
(virtual reality, rehabilitation, motor abilities, upper extremity, CP, stroke)

Sažetak
Virtualna stvarnost (VS) kao relativno nova tehnologija u području rehabilitacije pokazuje velik potencijal za učinkovitu primjenu i pozitivne ishode. Ona omogućuje realistično interaktivno iskustvo komunikacije i manipulacije virtualnom okolinom koje intenzivno utječe na rehabilitaciju funkcionalnih motoričkih vještina. Motoričke sposobnosti mogu biti narušenevelikim brojem motoričkih poremećaja, a najčešći su: cerebrovaskularni inzult/moždani udar i cerebralna paraliza (CP). Oni predstavljaju oštećenja središnjeg živčanog sustava koja svojom učestalosti narušavaju kvalitetu života mnogih. Osim motoričkih disfunkcija, posljedice ovih oštećenja najčešće uključuju i senzorne deficite, poremećaj koncentracije, umor i zabrinutost, gubitak motivacije i emocionalne probleme. Motoričke sposobnosti i funkcioniranje osoba s invaliditetom, bez obzira na sličnost u dijagnozi ili pojavnom obliku invaliditeta, razlikuju seizmeđu pojedinaca. Stoga je važno procijeniti sposobnosti i potrebe osobe te prema tome kreirati individualan program. Virtualna stvarnost sadrži neke osnovne elemente potrebne za uspješnu terapiju, a to su: ponavljanje, povratna informacija o izvedbi/ feedback i motivacija. U ovom radu pružen je prikaz dosadašnjih spoznaja o utjecaju sustava virtualne stvarnosti na motoričko funkcioniranje gornjih ekstremiteta uslijed spomenutih oštećenja. Također se govori o prednostima i izazovima koje pruža VS te o dostupnosti i primjeni ove metode u Republici Hrvatskoj. Ranije studije pokazale su vrlo slabe dokaze o utjecaju virtualne stvarnosti na motoričko funkcioniranje gornjih ekstremiteta, ali su istaknule mogućnost ove metode da održi konstantan interesi motivaciju sudionika. Studije provedene unutar zadnjih nekoliko godina prikazuju učinkovitost virtualne stvarnosti i njen vidljiv utjecaj na rehabilitaciju funkcionalnih motoričkih sposobnosti gornjih ekstremiteta, no nema dokaza o superiornosti učinaka samostalne primjene ove metode naspram ostalih konvencionalnih metoda. Neki podaci pokazuju najuspješnije ishode prilikom primjene ove metode istodobno sa radnom ili fizikalnom terapijom. Virtual reality (VR) as a relatively new technology in the domain of rehabilitation shows a great potential for affective implementation and positive outcomes. It provides realistic interactive experience of communication and manipulation with virtual environment, which has an intensive effect on rehabilitation of functional motor skills. Motor abilities can be affected by a large number of motor disorders, but the most common ones are: stroke and cerebral palsy. They are central nervous system disorders which, with their frequency, affect quality of life of many people. Besides motor disfunctions, effects of these impairments often include sensory deficits, concentracion problems, fatigue and anxiety, motivation loss and emotional problems. Motor abilities and functioning of people with disabilities are very different between individuals, even if their diagnose or form of disability are similar or the same. Therefore, it is very important to evaluate person's abilities and needs, and according to that, create individual program. Virtual reality has some of the basic elements needed for successful therapy: repetition, feedback and motivation. This paper has provided an overview of existing data on the subject of virtual reality rehabilitation of upper limb motor functions following stroke and CP. There is also some information about the advantages and challenges that virtual reality provides, and about the availability and implementation of this method in the Republic of Croatia. Earlier studies have showed a very weak evidence about effects of virtual reality on upper extremity motor functions, but they highlighted this method'scapability to hold a constant interest and motivation of the participant. More recent studies have been showing the effects of VR and it's evident impact on the rehabilitation of functional upper extremity motor abilities, but there is still no evidence about the superiority of VR, when applied alone, to conventional methods. Some data shows most successful outcomes when VR is applied concurrent to occupational and physiotherapy.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Renata Pinjatela (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bubičić, Marina
Virtualna stvarnost u rehabilitaciji motoričkih funkcija gornjih ekstremiteta, 2019., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Bubičić, M. (2019) 'Virtualna stvarnost u rehabilitaciji motoričkih funkcija gornjih ekstremiteta', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bubi\v{c}i\'{c}, Marina}, year = {2019}, pages = {50}, keywords = {virtualna stvarnost, rehabilitacija, motori\v{c}ke sposobnosti, gornji ekstremiteti, CP, mo\v{z}dani udar}, title = {Virtualna stvarnost u rehabilitaciji motori\v{c}kih funkcija gornjih ekstremiteta}, keyword = {virtualna stvarnost, rehabilitacija, motori\v{c}ke sposobnosti, gornji ekstremiteti, CP, mo\v{z}dani udar}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bubi\v{c}i\'{c}, Marina}, year = {2019}, pages = {50}, keywords = {virtual reality, rehabilitation, motor abilities, upper extremity, CP, stroke}, title = {Virtual reality in rehabilitation of upper limb motor functions}, keyword = {virtual reality, rehabilitation, motor abilities, upper extremity, CP, stroke}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font