Pregled bibliografske jedinice broj: 1025020
Samoprocjena ciljnih orijentacija u učenju učenika Srednje škole Pregrada
Samoprocjena ciljnih orijentacija u učenju učenika Srednje škole Pregrada, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek
CROSBI ID: 1025020 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena ciljnih orijentacija u učenju učenika Srednje škole Pregrada
(Self-assessment of goal orientations in student learning at Pregrada Upper Secondary School)
Autori
Strmečki, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo
Mjesto
Osijek
Datum
28.09
Godina
2019
Stranica
44
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
ciljne orijentacije, spolne razlike, dobne razlike, opći uspjeh, obrazovni program
(target orientations, gender differences, age differences, school achievement, educational program)
Sažetak
Cilj: ispitati razlike u samoprocjeni ciljnih orijentacija u učenju s obzirom na pojedina demografska obilježja, kao što su spol, razred, mjesto stanovanja, obrazovni program i opći uspjeh. Ispitanici i metode: u istraživanju je sudjelovao 113 punoljetnih učenika Srednje škole Pregrada obrazovnih programa: gimnazija, medicinska sestra opće njege/ medicinski tehničar opće njege, farmaceutski tehničar, fizioterapeutski tehničar i kuhar. Istraživanje je provedeno temeljem anonimnog anketnog upitnika koji je sastavljen od dva dijela: općih demografskih obilježja ispitanika te Upitnika ciljnih orijentacija u učenju. Rezultati: mladići značajnije više, u odnosu na djevojke, ocjenjuju da su uspješni onda kada imaju bolje ocjene od mnogih drugih učenika u razredu, da pokušavaju naučiti nastavni sadržaj sa što manje truda, kao što i pokušavaju udovoljiti školskim obvezama sa što je moguće manje truda, značajnije se više slažu i s tvrdnjom da, kad su u pitanju škola i učenje, ne žele raditi ništa više od onoga što moraju. S obzirom na mjesto stanovanja, jedina značajna razlika između učenika koji žive na selu ili u gradu je vezana uz tvrdnju da se učenici iz grada značajnije više slažu s tvrdnjom da su uspješni onda kada imaju bolje ocjene od mnogih drugih učenika u razredu. Učenici trećih razreda značajno se više slažu, a učenici petih razreda značajno manje, s tvrdnjom da im je posebno drago kad na testu dobiju više bodova od drugih učenika. Učenici koji su prošli s izvrsnim uspjehom prethodni razred, značajno više vole učiti nove stvari u školi, a značajno najmanje se slažu s tvrdnjama da pokušavaju udovoljiti školskim obvezama sa što je moguće manje truda i da, kad su u pitanju škola i učenje, ne žele raditi ništa više od onoga što moraju. S obzirom na obrazovni program, učenici obrazovnog programa farmaceutski tehničar, značajno se manje slažu, a fizioterapeutski tehničari se značajno više slažu s tvrdnjom da su uspješni onda kada imaju bolje ocjene od mnogih drugih učenika u razredu Zaključak: učenici su najviše orijentirani na učenje, zatim na izvedbu, a najmanje na izbjegavanje truda. Isto tako, utvrđene su značajne razlike u ciljnim orijentacijama s obzirom na spol. Učenici se najviše ne slažu, njih 15 %, s tvrdnjom da misle da su uspješni onda kada imaju bolje ocjene od mnogih drugih učenika u razredu, a najveće je slaganje s tvrdnjama, kod 38 % ispitanika s tvrdnjom da su jako zadovoljni kada nauče nešto novo, 32 % učenika da im se sviđaju zadatci u kojima mogu naučiti nešto novo.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek
Profili:
Tomislav Topolovčan
(mentor)