Pregled bibliografske jedinice broj: 1024926
Stavovi učenika prema nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti
Stavovi učenika prema nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 64 (2018), 1; 131-139 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1024926 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učenika prema nastavi Glazbene kulture i
Glazbene umjetnosti
(Students' Attitudes Towards Music Culture and
Musical Art)
Autori
Dobrota, Snježana ; Conar, Ružica
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 64
(2018), 1;
131-139
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glazbene preferencije ; nastava glazbe ; osnovna škola ; srednja škola ; stavovi
(music preferences ; music lessons ; elementary school ; secondary school ; attitudes)
Sažetak
U radu su istraženi stavovi učenika osnovnih škola i gimnazija prema nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti s obzirom na njihov spol, dob, obiteljsko okruženje, dodatnu glazbenu poduku, preferiranje klasične glazbe te preferencije određenih aktivnosti nastave glazbe. Tijekom istraživanja primijenjen je upitnik općih podataka te upitnik za ispitivanje stavova učenika prema predmetu Glazbena kultura/Glazbena umjetnost. Istraživanje je provedeno na uzorku od 245 učenika trećeg, četvrtog, sedmog i osmog razreda osnovne škole te trećeg i četvrtog razreda gimnazije. Rezultatima ovoga istraživanja potvrđeno je kako gimnazijalci, u odnosu na učenike osnovne škole, provode više vremena dnevno slušajući glazbu. Učenici koji preferiraju klasičnu glazbu i učenici čiji roditelji slušaju klasičnu glazbu imaju pozitivnije stavove prema Glazbenoj kulturi/Glazbenoj umjetnosti. Rezultatima istraživanja potvrđeno je da mlađi učenici, u odnosu na starije, imaju pozitivnije stavove prema nastavi glazbe. Slušanje je aktivnost nastave glazbe koju učenici najviše preferiraju, dok najmanje pozitivne stavove imaju prema glazbenom stvaralaštvu. Nije potvrđena povezanost dodatne glazbene poduke i spola na stavove prema nastavi glazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija