Pregled bibliografske jedinice broj: 1024744
Razvijanje ekološke svijesti kroz likovno stvaralaštvo djece predškolske dobi
Razvijanje ekološke svijesti kroz likovno stvaralaštvo djece predškolske dobi, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1024744 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvijanje ekološke svijesti kroz likovno stvaralaštvo djece predškolske dobi
(Developing ecological awareness through the art of preschool children)
Autori
Varga, Nikolet
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
05.07
Godina
2019
Stranica
19
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Šošić, Marko
Ključne riječi
ekološka svijest, ekološki odgoj, likovno stvaralaštvo
(ecological consciousness, exological education, artistic creation)
Sažetak
U današnje se doba vrlo često susrećemo s mnogim ekološkim problemima koji su najčešće započeli od strane ljudi te njihovog neadekvatnog ponašanja prema prirodi. Kako djeca uče po modelu, odnosno sve što vide oponašaju tako će i djetetova ekološka svijest biti razvijena onoliko koliko je razvijena kod odrasle osobe koju vide. Djeca već u prvim godinama života istražuju okolinu pomoću svih svojih osjetila - sluhom, njuhom, okusom i dodirom. Vrlo je važno već u najranijoj dobi djecu učiti kako se ponašati prema okolišu i svijetu oko sebe, kako bi adekvatno mogla primijeniti to i u kasnijem životu. Dječji vrtić je ustanova u kojoj djeca istražuju, stječu nova iskustva i spoznaje. Osim roditelja, vrlo je važan i odgojitelj u djetetovom razvoju jer i on, kao i roditelj, predstavlja model kojeg djeca prate i kasnije oponašaju. Vrlo je važno da odgojitelji i roditelji uvažavaju i prihvaćaju osobnosti i sposobnosti drugih kako bi tako djelovali na odgoj i obrazovanje djeteta što je bitan preduvjet za društvenom brigom za razvoj ekološke svijesti djece, a kasnije i odraslih. Kako dijete raste i postaje zrelije tako su i njegove aktivnosti sve složenije. Aktivnosti u kojima se djeca mogu likovno izraziti uvelike mogu pomoći u cjelokupnom razvoju djeteta te je vrlo važno da djeca neposredno dožive okoliš, jer iz neposrednog okoliša najbolje uče. Korištenjem recikliranog materijala na nove načine kod djece potičemo razvoj ekološke svijesti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija, Likovne umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek