Pregled bibliografske jedinice broj: 102472
Stavovi u usvajanju stranog jezika:prikaz na primjeru hrvatskoga
Stavovi u usvajanju stranog jezika:prikaz na primjeru hrvatskoga // Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku
Opatija, Hrvatska, 2002. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 102472 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi u usvajanju stranog jezika:prikaz na primjeru hrvatskoga
(Attitudes in acquisition of foreign languge: Croatian example)
Autori
Kuvač, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 17.05.2002. - 18.05.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Sažetak
Kad govorimo o pojmu strani jezik automatski ga povezujemo uz školsko podučavanje nematerinskoga, drugoga jezika. Isto tako doživljavamo ga kao materinski jezik neke bliže ili dalje zemlje. Međutim i unutar Hrvatske nailazimo na nekoliko stranih ali materinskih jezika. Pregledom kroz pojedine regije vidljivo je da hrvatski jezik nije jedini materinski jezik u Hrvatskoj jer istu takvu ulogu također imaju i neki drugi jezici kao npr. talijanski u Istri i mađarski u Baranji. Radovi koji su u sklopu Projekta Tempus Communicative Competence in Pluralistic Enviroment bili usmjereni na proučavanje odnosa hrvatskog i mađarskog jezika pokazali su da je mađarskoj djeci dominantniji jezik mađarski te da iz toga proizlazi slabija usvojenost hrvatskoga jezika a s tim i izraženije komunikacijske poteškoće. Premda su detaljnije analize pokazale da djeca prelaskom iz razreda u razred tj. sustavnim školskim podučavanjem poboljšavaju jezično znanje hrvatskoga jezika i tako razvijaju i bolju komunikaciju u njemu, stavovi prema hrvatskome jeziku koji su cilj ovoga rada, ne moraju se nužno mijenjati s porastom jezično-komunikacijskih sposobnosti. Činjenica je da stavovi kao psihološka kategorija značajno utječu na motivaciju za učenjem drugog jezika pa će zato velikim dijelom oblikovati stupanj komunikacijske kompetencije kod svakog djeteta pojedinačno. Stoga je namjera rada ispitati stavove kao pokazatelje uspješnosti ovladavanja drugim jezikom i to na primjeru mađarske djece u Baranji u odnosu prema hrvatskome jeziku i njegovu podučavanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Demografija, Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013008
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jelena Kuvač
(autor)