Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 102472

Stavovi u usvajanju stranog jezika:prikaz na primjeru hrvatskoga


Kuvač, Jelena
Stavovi u usvajanju stranog jezika:prikaz na primjeru hrvatskoga // Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku
Opatija, Hrvatska, 2002. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 102472 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi u usvajanju stranog jezika:prikaz na primjeru hrvatskoga
(Attitudes in acquisition of foreign languge: Croatian example)

Autori
Kuvač, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 17.05.2002. - 18.05.2002

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Sažetak
Kad govorimo o pojmu strani jezik automatski ga povezujemo uz školsko podučavanje nematerinskoga, drugoga jezika. Isto tako doživljavamo ga kao materinski jezik neke bliže ili dalje zemlje. Međutim i unutar Hrvatske nailazimo na nekoliko stranih ali materinskih jezika. Pregledom kroz pojedine regije vidljivo je da hrvatski jezik nije jedini materinski jezik u Hrvatskoj jer istu takvu ulogu također imaju i neki drugi jezici kao npr. talijanski u Istri i mađarski u Baranji. Radovi koji su u sklopu Projekta Tempus Communicative Competence in Pluralistic Enviroment bili usmjereni na proučavanje odnosa hrvatskog i mađarskog jezika pokazali su da je mađarskoj djeci dominantniji jezik mađarski te da iz toga proizlazi slabija usvojenost hrvatskoga jezika a s tim i izraženije komunikacijske poteškoće. Premda su detaljnije analize pokazale da djeca prelaskom iz razreda u razred tj. sustavnim školskim podučavanjem poboljšavaju jezično znanje hrvatskoga jezika i tako razvijaju i bolju komunikaciju u njemu, stavovi prema hrvatskome jeziku koji su cilj ovoga rada, ne moraju se nužno mijenjati s porastom jezično-komunikacijskih sposobnosti. Činjenica je da stavovi kao psihološka kategorija značajno utječu na motivaciju za učenjem drugog jezika pa će zato velikim dijelom oblikovati stupanj komunikacijske kompetencije kod svakog djeteta pojedinačno. Stoga je namjera rada ispitati stavove kao pokazatelje uspješnosti ovladavanja drugim jezikom i to na primjeru mađarske djece u Baranji u odnosu prema hrvatskome jeziku i njegovu podučavanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Demografija, Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013008

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelena Kuvač (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kuvač, Jelena
Stavovi u usvajanju stranog jezika:prikaz na primjeru hrvatskoga // Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku
Opatija, Hrvatska, 2002. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Kuvač, J. (2002) Stavovi u usvajanju stranog jezika:prikaz na primjeru hrvatskoga. U: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku.
@article{article, author = {Kuva\v{c}, Jelena}, year = {2002}, keywords = {}, title = {Stavovi u usvajanju stranog jezika:prikaz na primjeru hrvatskoga}, keyword = {}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kuva\v{c}, Jelena}, year = {2002}, keywords = {}, title = {Attitudes in acquisition of foreign languge: Croatian example}, keyword = {}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font