Pregled bibliografske jedinice broj: 1024637
Značaj muzejskog postava u lakšem usvajanju nastavnih sadržaja prirode u osnovnim školama
Značaj muzejskog postava u lakšem usvajanju nastavnih sadržaja prirode u osnovnim školama // Zbornik sažetaka 8. hrvatskog biološkog kongresa s međunarodnim sudjelovanjem / Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka (ur.).
Zagreb, 2003. str. 436-437 (poster, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1024637 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značaj muzejskog postava u lakšem usvajanju nastavnih sadržaja prirode u osnovnim školama
(The importance of the Croatian Natural History Museum display in teaching Natural History subjects in Primary schools)
Autori
Kletečki, Eduard ; Kletečki, Nataša ; Brezinščak, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka 8. hrvatskog biološkog kongresa s međunarodnim sudjelovanjem
/ Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka - Zagreb, 2003, 436-437
ISBN
953-6241-05-6
Skup
8. hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2003. - 02.10.2003
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
izvanškolska nastava prirode, suradnja muzeja i škole
(extracurricular teaching, museum-school cooperation)
Sažetak
Izvođenje nastave prirode u prirodoslovnim muzejima provodi se izuzetno rijetko. Posjet muzeju, kako učenika osnovnih tako i srednjih škola, svodi se uglavnom na površno razgledanje eksponata muzeja uz ili bez stručnog vodstva. Kako kvalitetno razgledati muzej i na koji ga način najbolje iskoristiti? Primarno je potrebna dobra priprema nastavnika koji tijekom obilaska postava komunicira ne samo sa učenicima već i s kustosom pedagogom, te učenicima na taj način omogućava lakše usvajanje nastavnih sadržaja na primarnom izvoru znanja. Hrvatski prirodoslovni muzej u Zagrebu svojim bogatim muzejskim zbirkama pruža velike mogućnosti obogaćivanja i lakšeg usvajanja pojedinih sadržaja. U radu se prezentiraju istraživanja provedena na uzorku učenika 6. razreda OŠ Bogumila Tonija iz Samobora. Eksperiment je obuhvatio grupu od 27 učenika koji jednu nastavnu jedinicu obrađuju u školi, drugu u prirodi i treću u muzeju. U sva tri dijela eksperiment se odvijao istim metodama, a realizator eksperimenta bio je isti nastavnik. Od instrumenata ispitivanja primjenjeni su inicijalni i konačni zadaci objektivnog tipa, te ankete za učenike, nastavnike i kustose pedagoge.
Izvorni jezik
Hrvatski