Pregled bibliografske jedinice broj: 1024614
Utvrđivanje miskoncepcija i konceptualnog razumijevanja u iskazivanju kvantitativnog sastava smjese u nastavi kemije
Utvrđivanje miskoncepcija i konceptualnog razumijevanja u iskazivanju kvantitativnog sastava smjese u nastavi kemije, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, Osijek
CROSBI ID: 1024614 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utvrđivanje miskoncepcija i konceptualnog razumijevanja u iskazivanju kvantitativnog sastava smjese u nastavi kemije
(Determination of misconceptions and conceptual understanding in expressing the quantitative composition of a mixture in chemistry)
Autori
Plander, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za biologiju
Mjesto
Osijek
Datum
01.07
Godina
2019
Stranica
61
Mentor
Pavić, Valentina
Neposredni voditelj
Kovač Andrić, Elvira
Ključne riječi
: kemijski koncepti, miskoncepcije, maseni udio, volumni udio
(chemical concepts, misconceptions, mass fraction, volume fraction)
Sažetak
Prema konstruktivističkom pristupu proces učenja odvija se učenikovom konstrukcijom i rekonstrukcijom znanja. Učenjem se stvaraju novi koncepti koji se povezuju s prethodno formiranim konceptima. Međusobnim povezivanjem koncepata u cjelinu omogućuje se kvalitetna pohrana znanja u dugoročnom pamćenju. Prilikom usvajanja novih koncepata može doći do razvoja miskoncepcija. Miskoncepcije su krive predodžbe koncepta koje nisu u skladu s važećim znastvenim teorijama. Javljaju se na svim razinama obrazovanja i često se zadržavaju i nakon školovanja. Zbog svoje jednostavnosti i razumljivosti učenicima vrlo su otporne na promjene. Utvrđivanje miskoncepcija vezanih uz iskazivanje sastava smjese provedeno je u školskoj godini 2018./2019. među 30 učenika sedmog razreda osnovne škole s područja Osječko-baranjske županije, 28 učenika sedmog razreda osnovne škole i 53 učenika prvog razreda srednje škole s područja Brodsko- posavske županije. Istraživanjem je utvrđeno više istih miskoncepcija kod učenika obje osnovne škole u odnosu na učenike srednje škole. Bolji uspjeh u rješavanju pisane provjere znanja postigli su učenici srednje škole, a na razini osnovne škole bolji uspjeh postigli su učenici osnovne škole s područja Osječko-baranjske županije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju,
Sveučilište u Osijeku - Odjel za kemiju