Pregled bibliografske jedinice broj: 1024316
Shaderi
Shaderi, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za elektrotehniku i računarstvo, Dubrovnik
CROSBI ID: 1024316 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Shaderi
(Shaders)
Autori
Arbanas, Karlo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za elektrotehniku i računarstvo
Mjesto
Dubrovnik
Datum
30.09
Godina
2019
Stranica
28
Mentor
Žubrinić, Krunoslav
Ključne riječi
normala, shader, model
(normal, shader, model)
Sažetak
Shaderi su programi koji primjenjuju efekte pri iscrtavanju 3D modela. Koriste se u mnogim programima koji iscrtavaju 3D modele na ekran, kao što su filmovi, video igre itd. Za svaki pixel modela koji se iscrtava, primjenjuje se izračun za određeni shader, te se model prikazuje sa tim efektom. Mnogi shaderi koriste normale fragmenta modela pri izračunu kako bi mogli pravilno primijeniti određene efekte. Neki od mogućih efekta su: osnovno sjenčanje, refleksija, magla, itd. Neki shaderi koriste „trikove“ kako bi jednostavnije prikazali neke od kompleksnijih efekta. Primjer toga bila bi refleksija, koja u stvarnom svijetu reflektira sve zrake svijetla koje padaju na objekt, ali to bi bilo pre kompleksno primijeniti na računalu te se umjesto toga reflektira samo vektor od točke modela do centra ekrana i stvara privid refleksiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo