Pregled bibliografske jedinice broj: 1023597
MIŠLJENJA UČITELJA RAZREDNE NASTAVE O NEKIM ASPEKTIMA PONAŠANJA DJECE RAZVEDENIH RODITELJA
MIŠLJENJA UČITELJA RAZREDNE NASTAVE O NEKIM ASPEKTIMA PONAŠANJA DJECE RAZVEDENIH RODITELJA, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1023597 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MIŠLJENJA UČITELJA RAZREDNE NASTAVE O NEKIM
ASPEKTIMA PONAŠANJA DJECE RAZVEDENIH RODITELJA
(PRIMARY SCHOOL TEACHER'S THOUGHTS ABOUT SOME ASPECTS
OF BEHAVIOUR OF CHILDREN WITH DIVORCED PARENTS)
Autori
Veljačić, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
19.09
Godina
2019
Stranica
106
Mentor
Zloković, Jasminka
Ključne riječi
obitelj, razvod braka, djeca, ponašanje djece
(family, divorce, children, behavior of children)
Sažetak
Razvod braka u današnje je vrijeme postala česta, gotovo pa normalna pojava. No, bez obzira na sve češću pojavu tog fenomena, on je i dalje vrlo stresan za roditelje i djecu. Osim toga, većinom uzrokuje negativne promjene u ponašanju djece. Ovim se istraživanjem upravo to istraživalo. Cilj istraživanja bio je utvrditi promjene u nekim aspektima ponašanja (emocionalne reakcije djece, njihova eksternalizirana i internalizirana ponašanja, školski uspjeh i ponašanje na nastavi, odnosi s drugima) djece razvedenih roditelja te važnost uloge učitelja razredne nastave u procesu prilagodbe djeteta na razvod njegovih roditelja. Istraživanje je provedeno na uzorku učitelja razredne nastave iz raznih dijelova Hrvatske. Rezultati su pokazali kako razvod nije uzrokovao promjene u eksternaliziranim ponašanjima i školskom uspjehu djece razvedenih roditelja i njihovom ponašanju na nastavi, a uzrokovao je u dijelu emocionalnih reakcija (strah), internaliziranih ponašanja (plašljivost) te odnosa s drugima (povlačenje u sebe). Osim toga, dob, spol, prisutnost nasilja u obitelji za vrijeme i/ili nakon razvoda, konfliktna priroda razvoda, roditelj s kojim dijete živi nakon razvoda, održavanje redovitih kontakata s roditeljem s kojim dijete ne živi te kvaliteta suradnje učitelja i roditelja, pokazali su se statistički značajnim, a postojanje novog partnera roditelja s kojim dijete živi nije se pokazalo značajnim prediktorom promjena u nekim aspektima ponašanja djece razvedenih roditelja. Dob i spol su značajni prediktori promjena u dijelu eksternaliziranih ponašanja djece razvedenih roditelja, prisustvo nasilja u obitelji za vrijeme i/ili nakon razvoda i održavanje redovitih kontakata s roditeljem s kojim dijete ne živi u dijelu emocionalnog reagiranja i eksternaliziranih ponašanja, konfliktna priroda razvoda u dijelu emocionalnog reagiranja, roditelj s kojim dijete živi u dijelu školskog uspjeha i ponašanja na nastavi te odnosima s drugima, a kvaliteta suradnje učitelja i roditelja u dijelu emocionalnog reagiranja, eksternaliziranih ponašanja te školskog uspjeha i ponašanja na nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Diplomski rad je nastao kao dio znanstvenog
projekta Osnaživanje obitelji za poticanje
pozitivnih odnosa i obiteljskog zajedništva
(voditeljica prof.dr.sc. Jasminka Zloković, uniri-
drustv-186 1132, potpora Sveučilišta u Rijeci)
POVEZANOST RADA
Projekti:
uniri-drustv-186 1132
MZOS-009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Jasminka Zloković
(mentor)