Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1023392

Glazbeno iskustvo studenata učiteljskoga studija kao pretpostavka učenja glazbe na studiju


Nikolić, Lidija
Glazbeno iskustvo studenata učiteljskoga studija kao pretpostavka učenja glazbe na studiju // Performing together in education: book of abstracts / Petrović, M. (ur.).
Beograd: Faculty of Music, 2019. str. 59-61 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1023392 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Glazbeno iskustvo studenata učiteljskoga studija kao pretpostavka učenja glazbe na studiju
(Students musical experience as a prerequisite for studying music in the teacher education program)

Autori
Nikolić, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Performing together in education: book of abstracts / Petrović, M. - Beograd : Faculty of Music, 2019, 59-61

ISBN
978-86-81340-10-3

Skup
22. pedagoški forum scenskih umetnosti

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 26.09.2019. - 29.09.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
glazbeno obrazovanje, učiteljski studij, iskustvo muziciranja, glazbene navike, slušanje glazbe
(music education, teacher study, music experience, mucal habbits, listening to music)

Sažetak
Teorijska polazišta Nastavu Glazbene kulture u razrednoj nastavi u Hrvatskoj izvode razredni učitelji koji tijekom studija trebaju stjecati i razvijati kompetencije za njeno planiranje i izvođenje. Glazbeno obrazovanje na učiteljskim studijima obvezno je za sve studente bez obzira na njihove glazbene sposobnosti, vještine i znanja s kojim dolaze na fakultet. Obiteljska sredina, društvena zajednica i mediji stvaraju okolinu u kojoj se stječu glazbena iskustva koja se među pojedincima značajno razlikuju. Općeobrazovni sustav kroz glazbeno bi obrazovanje, nastavne i izvannastavne glazbene aktivnosti trebao stvoriti pretpostavke za dalje obrazovanje učenika koji će trebati razvijati glazbene kompetencije u sklopu profesionalnih kompetencija iako neće biti profesionalni glazbenici. Cilj Kako bi se odredila polazišna točka glazbenog obrazovanja u nastavnim programima i nastavi na učiteljskim studijima, provedeno je empirijsko istraživanje kojemu je cilj utvrditi kakva su glazbena iskustva i navike studenata učiteljskog studija u razdoblju prije studija. Metoda Provedeno je deskriptivno istraživanje među studenatima druge godine učiteljskog studija (N=119) na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, Hrvatska uporabom anketnog upitnika. Rezultati Rezultati su pokazali kako studenti nisu imali povoljne socioekonomske uvjete za razvoj glazbenih kompetencija prije studija. Studenti nemaju iskustva muziciranja koja bi im omogućila nadgradnju u glazbenom obrazovanju na studiju te nemaju navike posjećivanja koncerata i slušanja klasične glazbe. Zaključak Glazbeno obrazovanje na učiteljskom studiju mora se odvijati na početnoj razini učenja glazbe kako bi svi studenti mogli steći kompetencije potrebne za izvođenje nastave glazbe u mlađim razredima osnovne škole. Kurikul Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti u općem obrazovanju trebalo bi obogatiti oblicima aktivnog muziciranja i neposrednog doživljaja glazbe iz perspektive izvođača, ali i aktivnog slušatelja glazbe kroz nastavne i izvannastavne aktivnosti te posjećivanjem koncerata kako bi se stvorile pretpostavke za glazbeno obrazovanje tijekom studija i cjeloživotnog obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Lidija Nikolić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Nikolić, Lidija
Glazbeno iskustvo studenata učiteljskoga studija kao pretpostavka učenja glazbe na studiju // Performing together in education: book of abstracts / Petrović, M. (ur.).
Beograd: Faculty of Music, 2019. str. 59-61 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Nikolić, L. (2019) Glazbeno iskustvo studenata učiteljskoga studija kao pretpostavka učenja glazbe na studiju. U: Petrović, M. (ur.)Performing together in education: book of abstracts.
@article{article, author = {Nikoli\'{c}, Lidija}, editor = {Petrovi\'{c}, M.}, year = {2019}, pages = {59-61}, keywords = {glazbeno obrazovanje, u\v{c}iteljski studij, iskustvo muziciranja, glazbene navike, slu\v{s}anje glazbe}, isbn = {978-86-81340-10-3}, title = {Glazbeno iskustvo studenata u\v{c}iteljskoga studija kao pretpostavka u\v{c}enja glazbe na studiju}, keyword = {glazbeno obrazovanje, u\v{c}iteljski studij, iskustvo muziciranja, glazbene navike, slu\v{s}anje glazbe}, publisher = {Faculty of Music}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {Nikoli\'{c}, Lidija}, editor = {Petrovi\'{c}, M.}, year = {2019}, pages = {59-61}, keywords = {music education, teacher study, music experience, mucal habbits, listening to music}, isbn = {978-86-81340-10-3}, title = {Students musical experience as a prerequisite for studying music in the teacher education program}, keyword = {music education, teacher study, music experience, mucal habbits, listening to music}, publisher = {Faculty of Music}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font