Pregled bibliografske jedinice broj: 1023314
Razvojni aspekti – induciranje emocija kroz glazbu
Razvojni aspekti – induciranje emocija kroz glazbu // Zbornik sažetaka 1. Međunarodne umjetničko- znanstvene konferencije / Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana ; Bačlija Sušić, Blaženka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 125-125 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1023314 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvojni aspekti – induciranje emocija kroz glazbu
(Developmental Aspects – Inducing Emotions through Music)
Autori
Škojo, Tihana ; Radočaj-Jerković Antoaneta ; Milinović, Majda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka 1. Međunarodne umjetničko- znanstvene konferencije
/ Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana ; Bačlija Sušić, Blaženka - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 125-125
ISBN
978-953-8115-58-5
Skup
1. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija (ACE 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.03.2019. - 09.03.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
emocije u glazbi, slušanje glazbe, glazbena struktura
(emotions in music, listening to music, music structure.)
Sažetak
Iz pregleda istraživanja, u radu ukazujemo na složeni i često kontradiktoran fenomen prepoznavanja vlastitih emocija, uspostavljajući jasnu distinkciju između emocija koje glazba izražava i emocija koje potiče pojedina glazba kod slušatelja. Usmjeravajući se iskustvima iz ranijih istraživanja, provedeno je istraživanje s ciljem ispitivanja odnosa dobi, glazbenog obrazovanja i poznavanja glazbenog ulomka te doživljavanja emocija izazvanih glazbenim djelom. U istraživanju su sudionici bili izloženi slušanju 12 glazbenih primjera te su uz svaki primjer, odabiranjem jedne od šest osnovnih emocija (sreća, tuga, ljutnja, strah, uzbuđenje, i smirenost), na skali od 1 (nimalo) do 5 (izuzetno) iskazivali doživljenu emociju. Ispitanici su uz doživljenu emociju, na ljestvici od jedan (nepoznato) i dva (poznato) procjenjivali i poznatost pojedinog glazbenog ulomka. U istraživanju su sudjelovali učenici petih i sedmih razreda osnovne škole, prvih i trećih razreda gimnazije te studenti preddiplomske i diplomske razine Odsjeka za glazbenu umjetnost i studenti Filozofskog fakulteta. Iz rezultata istraživanja razvidno je kako su ispitanici dominantno usmjereni prema doživljaju emocija sreće i tuge.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku