Pregled bibliografske jedinice broj: 102326
Procjena razvojnih prednosti maturanata Zrakoplovne tehničke škole u Zagrebu
Procjena razvojnih prednosti maturanata Zrakoplovne tehničke škole u Zagrebu, 2002., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 102326 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena razvojnih prednosti maturanata Zrakoplovne tehničke škole u Zagrebu
(Assessment of developmental assets in graduate students from Aircraft technical high school in Zagreb)
Autori
Miškec, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.10
Godina
2002
Stranica
43
Mentor
Lebedina-Manzoni, Marija
Sažetak
Ovim radom pokušalo se doprinjeti tematici razvoja mladih osoba, odnosno ukazati na njihove potencijala i potencijale njihovog okruženja, bližeg i šireg, koje je moguće razviti kako bi mladi odrasli u odgovornu, odlučnu, samouvjerenu, uspješnu osobu. Ovaj rad fokusirao se, stoga, prvo na teorijske postavke razvoja, odnosno, kako pojedini autori tumače razvoj, tko uvjetuje, utječe na razvoj i na koji način. Nadalje, posebna se pozornost posvetila čimbenicima koji utječu na razvoj mladih ljudi. Ovdje je potrebno posebno naglasiti postojanje čimbenika rizika, koji povećavaju izvjesnost ozbiljnih poteškoća u razvojnom procesu, i čimbenika zaštite, koji doprinose pozitivnoj prilagodbi, pozitivnom razvoju u prisustvu rizika. Osim na navedene čimbenike razvoja, ukazalo se na razvojne prednosti, koje također bitno doprinose razvoju mlade osobe. One smanjuju rizične čimbenike osiguravajući na taj način kvalitetan razvoj, a nalaze unutar same osobe i izvan nje, u njenom okruženju. U tome dijelu, navedeni su i konkretni postupci roditelja, škole, zajednice koji omogućavaju razvoj, unapređivanje razvojnih prednosti, što zapravo predstavlja generalnu prevenciju svih vrsta problema ponašanja. Istraživanjem razvojnih prednosti učenika Zrakoplovne tehničke škole i učenika ostalih srednjih škola, dobiveni su rezultati njihovih procjena razvojnih prednosti. Rezultati su pokazali da su kod učenika, navedenih srednjih škola, više prisutne one razvojne prednosti koje pripadaju unutarnjem području podupiraćih faktora razvoja ličnosti, u odnosu ba vanjske podupiruće faktore razvoja ličnosti. Usporedivši rezultate učenika Zrakloplovne tehničke škole s rezultatima učenika ostalih srednjih škola, evidentirana je razlika u njihovoj procjeni razvojnih prednosti. Najviše razlike zabilježene su varijablama koje se sadržajno odnose na vjeru u budućnost, životne ciljeve i smisao, samopouzdanje, vještine i odolijevanje negativnim izazovima, planiaranje i donošenje odluka, sigurnost. Razlike u procjeni navedenih varijabli idu u prilog učenika Zrakoplovne tehničke škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
013005
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Marija Lebedina-Manzoni
(mentor)