Pregled bibliografske jedinice broj: 1023249
Dramske metode kao poticaj za razvoj jezičnih predvještina
Dramske metode kao poticaj za razvoj jezičnih predvještina, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1023249 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dramske metode kao poticaj za razvoj jezičnih predvještina
(Dramatic methods as a stimulus for the development of linguistic pre-skills)
Autori
Malović, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2019
Stranica
77
Mentor
Kolar Billege, Martina
Neposredni voditelj
Vukojević, Zrinka
Ključne riječi
dramske metode, jezične predvještine, odgojitelji, djeca
(dramatic methods, language pre-skills, preschool teachers, children)
Sažetak
Cilj rada Dramske metode kao poticaj za razvoj jezičnih predvještina je prikazati važnost dramskog odgoja za razvoj jezičnih predvještina i istražiti koliko često odgojitelji koriste pojedine dramske metode, tehnike ili aktivnosti te što misle o utjecaju istih na pojedine jezične predvještine. Da bi se razvile jezične predvještine, djeca su uključena u metodički osmišljene aktivnosti koje potiču razvoj jezičnih predvještina. To mogu biti ove aktivnosti: razumijevanje ispričane priče i jednostavno prepričavanje, razumijevanje funkcije čitanja i pisanja te obilježja teksta, razumijevanje pretvaranja govora u tekst, prepoznavanje glasova u riječi, rastavljanje riječi na glasove i sastavljanje glasova u riječ, poznavanje slova abecede, povezivanje s glasovima, zamjena slova glasovima i pisanje. Dramska metoda pokazala se važnim čimbenikom u razvoju jezičnih predvještina. Različita su istraživanja pokazala pozitivan utjecaj dramskog odgoja na jezične predvještine i komunikaciju uopće. Istraživanje provedeno u svrhu ovog rada pokazalo je da odgojitelji dobro poznaju dramske metode, tehnike i aktivnosti. Najbolje poznaju dramsku aktivnost pričanja priča, a najmanje dramsku tehniku forum kazališta. Pokazalo se da je učestalost korištenja dramskih metoda različita i da ovisi o nekoliko čimbenika: poznavanju dramske metode, tehnike ili aktivnosti, o brojnosti predstava u kazalištima te planu i programu ustanove u kojoj rade. Istraživanje je također pokazalo da odgojitelji imaju pozitivno mišljenje nautjecaj dramskih metoda na jezične predvještine, kao i utjecaj dramskih metoda, tehnika i aktivnosti pojedinačno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti