Pregled bibliografske jedinice broj: 1022806
Utjecaj medija pri odabiru boje automobila
Utjecaj medija pri odabiru boje automobila, 2019., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1022806 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj medija pri odabiru boje automobila
(Media influence in choosing a color of car)
Autori
Tovernić, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2019
Stranica
40
Mentor
Mandić, Lidija
Ključne riječi
boja, automobil, mediji, marketing
(color, automobile, media, marketing.)
Sažetak
U ovom diplomskom radu je istraživan utjecaj medija na odabir boje bazirano na automobilskoj industriji. U današnje vrijeme potrošač je svakodnevno izložen i zasićen raznim reklamama iz svih izvora medija. Zbog toga proizvođači moraju temeljito istražiti navike svojih ciljanih skupina. Proizvođači se općenito služe psihologijom boja, metodama konstantnog ponavljanja i raznim drugim metodama kako bi zadobili pažnju i utjecaj na potrošača. U teorijskom dijelu rada govori se općenito s bojama, psihologiji boja, psihološkim atributima i najzastupljenijim bojama u automobilskoj industriji. Istraživački dio je proveden putem online ankete. Plan istraživanja je temeljen na odabranim modelima automobila, a stvarnim reklamama putem ankete istražen je koliki je utjecaj medija na odabir boje prilikom kupovine automobila. U anketi za odabrane automobile prvo je prikazan video zapis sa bojom koju je proizvođač odabrao za predstavljanje. Zatim su postavljena pitanja bila takva da bi se vidjelo koliko je bitna boja u odabiru automobila pri kupovini. Na samom kraju ankete ponuđene su slike sa najčešćim bojama automobila, skupa sa bojom iz reklame, kako bi se vidjelo da li je proizvođač, putem reklame, uspio utjecati na osobu prilikom odabira boje. Cilj ovog diplomskog rada je istražiti koliki je utjecaj medija na potrošače prilikom biranja boje bazirano u automobilskoj industriji. Automobilska industrija pažljivo bira boje temeljene na psihologiji boja i potrošačkim navikama svojih ciljanih skupina. Kroz medije ima veliki utjecaj na potrošača, te tako diktira i kreira trendove i direktno utječe na njegov odabir. Hipoteze ovog istraživanja su: Mediji imaju veliku ulogu u odabiru boje prilikom kupnje automobila. Korištenjem znanja o psihologiji boja, proizvođač može direktno utjecati na kupca i njegov odabir.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija