Pregled bibliografske jedinice broj: 1022749
TRANSGRESIJA MODNIH STATUSNIH SIMBOLA U DVADESETOM STOLJEĆU
TRANSGRESIJA MODNIH STATUSNIH SIMBOLA U DVADESETOM STOLJEĆU, 2019., diplomski rad, diplomski, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1022749 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
TRANSGRESIJA MODNIH STATUSNIH SIMBOLA U DVADESETOM STOLJEĆU
(Transgression of fashion status symbols in the twentieth century)
Autori
Boko, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Tekstilno-tehnološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2019
Stranica
49
Mentor
Simončič, Katarina Nina
Ključne riječi
transgresija, hip-hop, punk, komercijalizacija, modni simboli
(transgression, hip-hop, punk, commercialization, fashion symbols)
Sažetak
Diplomski rad pobliže će objasniti i istražiti transgresiju supkulturnih simbola tijekom dvadesetog stoljeća u masovno proizvedenu robu i stilove. Na primjeru punka i hip-hopa, rad će analizirat načine izražavanja supkulturnog identiteta kroz njihovu odjeću i glazbu. Također, analizirat će se povijesni kontekst nastanka tih supkultura, njihovo okruženje, društvenoekonomski položaj i njihova unutrašnja razmišljanja i stavovi. Istražuje se postupno širenje njihovih utjecaja kroz televiziju, filmove, glazbu i rastuću medijsku eksponiranost. Sredinom stoljeća javlja se niz supkulturnih pokreta s jedinstvenim stilovima odijevanja. Punk i hip-hop tek su neki od brojnih stilova nastalih u drugoj polovici dvadesetog stoljeća. Pokreti su dijelili zajednički, jedinstveni jezik ulice, njihovi pripadnici dolazili su s margina društva, odrastali su u teškim uvjetima, a vrijednosti i pravila dominantne klase im nisu ništa značili. Njihova glazba, odjeća i stav odstupali su od mainstream kulture, zvuk i izgled obje supkulturne skupine izravno su kritizirali i odbacivali dominantnu klasu. Upravo to kršenje pravila i normi osiguralo im je veliku medijsku eksponiranost i privlačenje mnogobrojne publike. Uz medijsku pokrivenost i rastuću popularnost, simboli otpora postupno se inkorporiraju u mainstream, gubeći tako subverzivno značenje. Iako su oba pokreta naizgled bila šokantna i neshvatljiva za dominantnu kulturu, u kratkom vremenu, razrijeđene verzije tih stilova i elemenata kulture masovno se šire i prihvaćaju. Ovakav proces zamagljuje izvorna supkulturna značenja, pretvoreni u masovno proizvedenu robu, oni gube svaki trag subverzije i otpora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb
Profili:
Katarina Nina Simončič
(mentor)