Pregled bibliografske jedinice broj: 1022481
The legal aspects of ambush marketing
The legal aspects of ambush marketing // Zbornik radova Pravnog fakulteta u Splitu, 56 (2019), 2; 271-284 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1022481 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
The legal aspects of ambush marketing
Autori
Jagodic, Tone ; Mateša, Zlatko
Izvornik
Zbornik radova Pravnog fakulteta u Splitu (0584-9063) 56
(2019), 2;
271-284
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
sponsorship ; exclusivity ; sponsor ; athlete ; Olympic ; intellectual property rights ; agreement
Sažetak
Kako je sponzorstvo vitalni alat za nove izvore novca za sport, važno je postaviti određene standarde koji bi trebali biti strogo zaštićeni. Pojava ambush marketinga predstavlja aktivnost koja može naškoditi suštini sponzorstva. Može imati brojne oblike, ali u biti, to je napad na ekskluzivitet koji većina komercijalnih partnera sporta traži i želi, u ograničenoj mjeri, dobiti. Ekskluzivnost sponzora je element sponzorstva koji najčešće napadaju parazitske tvrtke. Mediji (posebno TV) igraju odlučujuću ulogu javnog mnijenja u vezi s povezivanjem sponzora i sponzoriranog subjekta. Očito je da se ovaj oblik prikrivenog marketinga (ili marketinga iz zasjede) može obaviti samo namjerno, a ne nemarno. U nekim njegovim slučajevima vidljivo je sudjelovanje sportaša. Sportaš bi trebao biti svjestan svojih odgovornosti: treba postojati precizan pregled obveza u raznim sponzorskim ugovorima sa sponzorima sportaša i njihovim timovima kako bi se izbjegla “unutarnja” zasjeda. Jedan od najvažnijih čimbenika je utvrđivanje odnosa između sponzora sportaša i sponzora njegovog (nacionalnog) tima. Većina sportskih organizacija (klubovi, nacionalni savezi, NOK- ovi, međunarodne federacije, MOO) su u poziciji da ne mogu preživjeti bez sponzorskih sredstava. Zbog toga je važno raditi sa svojim sportašima na različitim razinama kako bi se spriječili trgovci iz zasjede da koriste sportaše kako bi mnogo naštetili u odnosu s službenim sponzorima. Pravna zaštita od marketinga u zasedi od vitalne je važnosti za različite vrste sponzorstava i potpora. Prevencija i neposredan odgovor na pokušaje ambush marketinga ključni su jer su sponzori izuzetno osjetljivi i pažljivo prate način ponašanja sportaša u ovim slučajevima.Donošenje posebnih zakona protiv ambush marketinga predstavlja vrlo korisnu pravnu podršku organizatorima sportskih natjecanja. Vrlo je važno da sponzori i drugi nositelji prava imaju aktivnu politiku registracije i zaštite svih prava intelektualnog vlasništva vezanih uz sportski događaj.
Izvorni jezik
Engleski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pravni fakultet, Split,
Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb
Profili:
Zlatko Mateša
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- HeinOnline