Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1022278

Perspektive tiskanih magazina u 21. stoljeću u Hrvatskoj


Ožegović, Nina
Perspektive tiskanih magazina u 21. stoljeću u Hrvatskoj // 10. regionalna znanstvena konferencija: Vjerodostojnost medija: Medijska agenda 2020.-2030
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, ostalo, znanstveni)


CROSBI ID: 1022278 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Perspektive tiskanih magazina u 21. stoljeću u Hrvatskoj
(Perspectives of print media in the 21st century in Croatia)

Autori
Ožegović, Nina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, znanstveni

Skup
10. regionalna znanstvena konferencija: Vjerodostojnost medija: Medijska agenda 2020.-2030

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.06.2019. - 08.06.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
Tiskani magazini, digitalna era, kriza izdavaštva
(Print magazines, digital era, publishing crisis)

Sažetak
Medijska industrija doživjela je u zadnjih 10 godina veće strukturne promjene nego u cijeloj drugoj polovici 20. stoljeća. Najveće promjene izazvala je pojava iPada 2010. godine, ali i razvoj drugih digitalnih platformi što je rezultiralo krizom tiskanog izdavaštva, a to se posebno odrazilo na položaj i ulogu tiskanih magazina. U prošlosti su magazini bili vjerodostojan čimbenik u medijskom sustavu, sinonim za sveobuhvatno i analitično izvještavanje, a danas, u digitalnoj eri, suočavaju se s velikim izazovima. To su, prije svega, gubljenje čitalačke publike, koja se sve više okreće prema besplatnim društvenim mrežama, mrežnim portalima i mobilnim aplikacijama, što je dovelo do drastičnog pada njihovih tiraža. Tom padu naklada pridonijelo je i gubljenje navika čitanja i potrebe za informiranošću kod mlađe populacije te posebno promjena medijske paradigme i oblika komuniciranja u javnom, poslovnom i osobnom životu. S druge strane, žestoka konkurencija, smanjenje tržišta oglašavanja i ovisnost o kapitalu suočilo je tiskane magazine s pitanjem njihovog opstanka. Zbog toga je jedno od najaktualnijih pitanja u medijskoj industriji u kojoj vlada načelo komercijalne isplativosti i dobiti mogu li tiskani magazini u eri prevlasti facebooka, youtubera, vlogova i influencera vratiti zanimanje publike i osigurati održivost na tržištu. Medijski teoretičari uglavnom istražuju dnevni tisak, internetske portale i neprofitne medije, dok u fokusu njihovih istraživanja nisu magazini. Zbog toga se u ovom radu nastoji metodom anketnog upitnika istražiti mogućnosti razvoja i perspektive magazina i revija u digitalnoj eri u Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Nina Ožegović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ožegović, Nina
Perspektive tiskanih magazina u 21. stoljeću u Hrvatskoj // 10. regionalna znanstvena konferencija: Vjerodostojnost medija: Medijska agenda 2020.-2030
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, ostalo, znanstveni)
Ožegović, N. (2019) Perspektive tiskanih magazina u 21. stoljeću u Hrvatskoj. U: 10. regionalna znanstvena konferencija: Vjerodostojnost medija: Medijska agenda 2020.-2030.
@article{article, author = {O\v{z}egovi\'{c}, Nina}, year = {2019}, keywords = {Tiskani magazini, digitalna era, kriza izdava\v{s}tva}, title = {Perspektive tiskanih magazina u 21. stolje\'{c}u u Hrvatskoj}, keyword = {Tiskani magazini, digitalna era, kriza izdava\v{s}tva}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {O\v{z}egovi\'{c}, Nina}, year = {2019}, keywords = {Print magazines, digital era, publishing crisis}, title = {Perspectives of print media in the 21st century in Croatia}, keyword = {Print magazines, digital era, publishing crisis}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font