Pregled bibliografske jedinice broj: 1022278
Perspektive tiskanih magazina u 21. stoljeću u Hrvatskoj
Perspektive tiskanih magazina u 21. stoljeću u Hrvatskoj // 10. regionalna znanstvena konferencija: Vjerodostojnost medija: Medijska agenda 2020.-2030
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, ostalo, znanstveni)
CROSBI ID: 1022278 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Perspektive tiskanih magazina u 21. stoljeću u Hrvatskoj
(Perspectives of print media in the 21st century in Croatia)
Autori
Ožegović, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, znanstveni
Skup
10. regionalna znanstvena konferencija: Vjerodostojnost medija: Medijska agenda 2020.-2030
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.06.2019. - 08.06.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Tiskani magazini, digitalna era, kriza izdavaštva
(Print magazines, digital era, publishing crisis)
Sažetak
Medijska industrija doživjela je u zadnjih 10 godina veće strukturne promjene nego u cijeloj drugoj polovici 20. stoljeća. Najveće promjene izazvala je pojava iPada 2010. godine, ali i razvoj drugih digitalnih platformi što je rezultiralo krizom tiskanog izdavaštva, a to se posebno odrazilo na položaj i ulogu tiskanih magazina. U prošlosti su magazini bili vjerodostojan čimbenik u medijskom sustavu, sinonim za sveobuhvatno i analitično izvještavanje, a danas, u digitalnoj eri, suočavaju se s velikim izazovima. To su, prije svega, gubljenje čitalačke publike, koja se sve više okreće prema besplatnim društvenim mrežama, mrežnim portalima i mobilnim aplikacijama, što je dovelo do drastičnog pada njihovih tiraža. Tom padu naklada pridonijelo je i gubljenje navika čitanja i potrebe za informiranošću kod mlađe populacije te posebno promjena medijske paradigme i oblika komuniciranja u javnom, poslovnom i osobnom životu. S druge strane, žestoka konkurencija, smanjenje tržišta oglašavanja i ovisnost o kapitalu suočilo je tiskane magazine s pitanjem njihovog opstanka. Zbog toga je jedno od najaktualnijih pitanja u medijskoj industriji u kojoj vlada načelo komercijalne isplativosti i dobiti mogu li tiskani magazini u eri prevlasti facebooka, youtubera, vlogova i influencera vratiti zanimanje publike i osigurati održivost na tržištu. Medijski teoretičari uglavnom istražuju dnevni tisak, internetske portale i neprofitne medije, dok u fokusu njihovih istraživanja nisu magazini. Zbog toga se u ovom radu nastoji metodom anketnog upitnika istražiti mogućnosti razvoja i perspektive magazina i revija u digitalnoj eri u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski