Pregled bibliografske jedinice broj: 1022123
Odnos zadovoljstva odabirom učiteljske profesije i nekih čimbenika odabira
Odnos zadovoljstva odabirom učiteljske profesije i nekih čimbenika odabira // Acta ladertina, 16 (2019), 1; 7-30 doi:10.15291/ai.2848 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1022123 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos zadovoljstva odabirom učiteljske profesije i nekih čimbenika odabira
(The correlation between satisfaction with the choice of teaching proffession in regard to some choice factors)
Autori
Jurković, Denis
Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 16
(2019), 1;
7-30
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
budući učitelji ; FIT-Choice skala ; učiteljski studij
(Future Teachers ; FIT-Choice scale ; Education Study)
Sažetak
Istraživanje je provedeno u ak god. 2017./2018., među studentima Odjela za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru. Cilj je rada bio korištenjem FIT-Choice skale, ustanoviti vezu između zadovoljstva odabirom učiteljske profesije i nekih čimbenika odabira iste. Rezultati istraživanja pokazali su da se studenti različitih godina studija statistički značajno razlikuju u shvaćanju važnosti plaće kao motivacijskog čimbenika za odabir učiteljske profesije te da postoji pozitivna i statistički značajna povezanost između zadovoljstva odabirom učiteljske profesije i sposobnosti, intrinzične vrijednosti poučavanja, djelovanja na budućnost djece te motivacije za rad s djecom. Nadalje, istraživanjem smo pokazali i da je zadovoljstvo odabirom učiteljske profesije statistički značajno i negativno povezano s odabirom ove profesije kao zamjenske što je, kao i prethodni navedeni nalazi, u skladu s rezultatima drugih istraživanja. Pokazalo se da je intrinzična vrijednost poučavanja najznačajniji prediktor ukupnoga zadovoljstva odabranom profesijom. Na koncu, ovim smo istraživanjem pokušali ponuditi smjernice i poticaje za neka buduća istraživanja koja su povezana s gore navedenim odnosima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EBSCO Academic Search Premier
- Academic Search Complete
- Academic Search Alumni Edition
- Academic Search Ultimate
- Central & Eastern European Academic Source (CEEAS)
- One Belt, One Road Reference Source
- Hrčak
- Morepress