Pregled bibliografske jedinice broj: 1021906
Preferencije potrošača i važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih obilježja kvalitete rajčice
Preferencije potrošača i važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih obilježja kvalitete rajčice, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1021906 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Preferencije potrošača i važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih obilježja kvalitete rajčice
(Consumer preferences and the importance of intrinsic and extrinsic tomato characteristics)
Autori
Živković, Ljubica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.06
Godina
2019
Stranica
30
Mentor
Tomić Maksan, Marina
Ključne riječi
rajčica ; intrinzična obilježja ; ekstrinzična obilježja ; preferencije potrošača ; potrošači
(tomato ; intrinsic characteristics ; extrinsic characteristic ; consumer preferences ; consumers)
Sažetak
Cilj istraživanja je utvrditi važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih obilježja kvalitete rajčice, kao i preferencije potrošača pri odabiru, kupnji i konzumiranju rajčice. Anketno istraživanje je provedeno na području grada Zagreba i u istraživanju je sudjelovalo 100 ispitanika. Što se tiče konzumiranja rajčice u sezoni rajčice, najviše ispitanika konzumira svježu rajčicu dva do tri puta tjedno u količinama pola do jednog kilograma tjedno. Najveći dio ispitanika rajčicu kupuje u rinfuzi, a što se tiče prodajnih mjesta, ispitanici najviše kupuju rajčicu u supermarketima i gradskim tržnicama. Većina ispitanika kao osnovni razlog za konzumiranje rajčice smatra mogućnost pripreme osvježavajuće ljetne salate, te zbog toga što je rajčica zdrava i nutritivno vrijedna namirnica. Od intrinzičnih obilježja ispitanicima su najvažniji okus, sočnost i tekstura, dok od ekstrinzičnih obilježja, ispitanici najvažnijim ocjenjuju podrijetlo, tvrdoću ploda i način proizvodnje. Od intrinzičnih obilježja, najviše ispitanika preferira svježu rajčicu intenzivnog okusa, crvene boje, sočne i mesnate teksture, s malo sjemenki u plodu. Od ekstrinzičnih obilježja, ispitanici preferiraju tvrdu rajčicu, srednje veličinu i okrugli oblik rajčice. Svi ispitanici preferiraju domaće podrijetlo rajčice, te više od polovice ispitanika ekološki način proizvodnje rajčice Rezultati istraživanja mogu pomoći proizvođačima svježe rajčice pri izradi marketing strategija za unaprjeđenje prodaje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)