Pregled bibliografske jedinice broj: 1021590
Stavovi učitelja, učenika i roditelja prema inkluziji djece s oštećenjem vida
Stavovi učitelja, učenika i roditelja prema inkluziji djece s oštećenjem vida, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1021590 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja, učenika i roditelja prema inkluziji djece s oštećenjem vida
(Attitudes of teachers, parents and pupils towards the inclusion of children with visual impairment)
Autori
Takacz, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
20.09
Godina
2019
Stranica
58
Mentor
Brust Nemet, Maja
Ključne riječi
inkluzija, oštećenje vida, uĉenici, roditelji, uĉitelji
(inclusion, visual impairment, students, parents, teachers)
Sažetak
Ovaj je rad usmjeren na stavove uĉitelja, roditelja i uĉenika prema inkluziji djece s oštećenjem vida. Osvještavanje o razliĉitostima i sveopćem prihvaćanju onoga što u potpunosti ne razumijemo jedan je od razloga inkluzije. Inkluzija (lat. inclusio) znaĉi biti ukljuĉen, sudjelovati, pripadati, biti s drugima, uvijek i samo zajedno sa svima u svojoj najbliţoj lokalnoj sredini (Teodorović, 1995). Svjetska zdravstvena organizacija (HWO) navodi da oštećenje vida jest sljepoća i slabovidnost. Sljepoćom se smatra kada je na boljem oku s korekcijskim staklom oštrina vida 0, 10 (l0%) i manje te s centralnim vidom na boljem oku s korekcijskim staklom do 0, 25 (25%), ali je vidno polje suţeno na 20 stupnjeva ili manje. Kod slijepih ne postoji vizualna percepcija dok je kod slabovidnih smanjena (Šupe, 2009). Cilj je istraživanja ispitati stavove uĉitelja, roditelja i uĉenika prema inkluziji djece s oštećenjem vida. Kvantitativno istraţivanje provedeno je na uzorku od 225 sudionika od kojih je 131 roditelj, 13 uĉitelja i 81 učenik iz osnovnih škola Osječko-baranjske županije. Empirijsko istraživanje provedeno je uz pomoć triju skala procjena za utvrđivanje stavova prema inkluziji djece s oštećenjem vida. Rezultati istraživanja pokazali su da nema značajne statističke razlike između stavova učitelja, roditelja i učenika prema inkluziji djece s oštećenjem vida te sve skupine sudionika pokazuju pozitivne stavove prema inkluziji djece s oštećenjem vida.
Izvorni jezik
Hrvatski