Pregled bibliografske jedinice broj: 1021554
Glazbene aktivnosti kao poticaji u usvajanju semantičkoga sloja leksika djece rane dobi
Glazbene aktivnosti kao poticaji u usvajanju semantičkoga sloja leksika djece rane dobi, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja, Petrinja
CROSBI ID: 1021554 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbene aktivnosti kao poticaji u usvajanju semantičkoga sloja leksika djece rane dobi
(MUSIC ACTIVITIES AS STIMULI IN THE ADOPTION OF THE SEMANTIC LAYER IN YOUNG CHILDREN'S LEXICON)
Autori
Trogrančić Štrk, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja
Mjesto
Petrinja
Datum
19.09
Godina
2019
Stranica
51
Mentor
Jelena Blašković
Neposredni voditelj
Božica Vuić
Ključne riječi
glazba, govor, poticaji, dječje pjesme.
(music, speech, stimuli, children's songs)
Sažetak
Glazba je univerzalni jezik koji pobuđuje naše emocije, motoriku i misli, a omogućava lakše učenje i usvajanje jezika. Već u ranoj dobi djeca su okružena glazbom koja potiče razvoj kognitivnih, motoričkih i kreativnih sposobnosti. Razvoj govora bitan je dio intelektualnog razvoja. Dijete usvaja govor od svojega rođenja i njime upoznaje svijet. Uz glazbene poticaje dijete se igra riječima na prirodan način i razvija složenost govora. Tekstovi pjesama bogate djetetov rječnik te šire spoznaje o njegovu okruženju i njemu samom. Glazba donosi radost djetetu i potiče ga na istraživanje, jezičnu i motoričku aktivnost. Za potrebe ovoga rada provedeno je istraživanje koje se sastoji od tri ciklusa u vremenu od tri mjeseca. Svaki ciklus sadrži jednu pjesmu za djecu koja im se približila raznim metodičkim postupcima. U istraživanje su bile uključene dvije srednje vrtićke skupine (N=26). U jednoj vrtićkoj skupini provedeni su metodički postupci s poticajima, a druga vrtićka skupina nije imala poticaje. Izabrane su pjesme s kojima djeca prethodno nisu bila upoznata. Metodički postupci sadržavaju govorne poticaje u obliku pričanja priča i glazbene poticaje pjevanja pjesama uz instrumentalnu pratnju. Također je uključen i pokret kojim su djeca izražavala svoj doživljaj pjesme te su svoje iskustvo pjesme prikazala i u likovnom obliku. Na kraju svakog ciklusa istraživanja provjerila se usvojenost riječi iz pjesama pomoću jezičnih igara. Istraživanje je pokazalo kako djeca u skupini s poticajima brže i lakše usvajaju značenje riječi i nove riječi. U skupini bez poticaja, osim težeg usvajanja riječi i njihovog značenja, djeca nevoljko pristupaju aktivnostima što rezultira nezainteresiranošću za rad i učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Glazbena umjetnost, Interdisciplinarno umjetničko polje