Pregled bibliografske jedinice broj: 1021340
Principi i tehnike uvjetovanja u predškolskom odgoju
Principi i tehnike uvjetovanja u predškolskom odgoju // Kompetencijski pristup kvaliteti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja / Tatković, Nevenka ; Radetić-Paić, Mirjana ; Blažević, Iva (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2016. str. 139-154
CROSBI ID: 1021340 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Principi i tehnike uvjetovanja u predškolskom odgoju
(Principles and Techniques of conditioning in preschool education)
Autori
Tatković, Sanja ; Trošt-Lanča, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Kompetencijski pristup kvaliteti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Urednik/ci
Tatković, Nevenka ; Radetić-Paić, Mirjana ; Blažević, Iva
Izdavač
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Grad
Pula
Godina
2016
Raspon stranica
139-154
ISBN
978-953-7320-34-8
Ključne riječi
uvjetovanje, principi, tehnike, predškolski odgoj, odgojitelji, stručni suradnici
(conditioning, principles, techniques, preschool education, preeschool teachers, expert associates)
Sažetak
Veliki dio odgoja djece počiva na načelima klasičnog i operantnog uvjetovanja. Područje primjene zakonitosti uvjetovanja vrlo je široko. Mnogi strahovi, nasilničko ponašanje, neuroze, ovisnosti i slično, stečeni su uvjetovanjem u kombinaciji s učenjem po modelu, a pozitivna i negativna potkrepljenja dovode do sve prisutnijeg problema razmažene djece. Odgojitelji se u praksi često žale na permisivni odgoj kao jedan od najčešćih uzroka problema u skupini jer zahtjeva veliki trud i energiju u radu koji nerijetko nema pozitivne ishode. Primjenjujući principe potkrepljenja te koristeći tehnike koje se zasnivaju na uvjetovanju, odgojitelji bi mogli doprinijeti uspješnijem odgojno-obrazovnom radu te smanjivanju učestalosti javljanja nepoželjnog ponašanja kod djece. U radu se s teorijskog aspekta razmatra klasično i operantno uvjetovanje u svrhu naglašavanja činjenice da pozitivno potkrepljenje ima značajnu ulogu u oblikovanju ponašanja djece. Suradnja odgojitelja i stručnih suradnika može rezultirati implementacijom suvremenih znanstvenih spoznaja o principima uvjetovanja u neposrednu praksu te doprinijeti razvoju kompetencija odgojitelja za rad s djecom predškolske dobi kao i kvaliteti odgojno-obrazovnog djelovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli