Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1021256

DRAMSKE METODE U PROBLEMSKO-STVARALAČKOM PRISTUPU NASTAVI KNJIŽEVNOSTI


Facković, Marta
DRAMSKE METODE U PROBLEMSKO-STVARALAČKOM PRISTUPU NASTAVI KNJIŽEVNOSTI, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1021256 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
DRAMSKE METODE U PROBLEMSKO-STVARALAČKOM PRISTUPU NASTAVI KNJIŽEVNOSTI
(Drama Methods in the Creative Problem – Solving Approach in Teaching Literature)

Autori
Facković, Marta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
20.09

Godina
2019

Stranica
64

Mentor
Velički, Vladimira

Neposredni voditelj
Vukojević, Zrinka

Ključne riječi
nastava, književnost, problemsko-stvaralački pristup, dramski odgoj, dramske metod
(teaching, literature, creative problem – solving approach, theater pedagogy, drama methods)

Sažetak
Dobro je poznato kako učenici ne vole pasivnu nastavu u kojoj su prisiljeni samo sjediti i slušati, prepisivati i doslovno učiti gotove činjenice. Njihov potencijal se guši, a stav prema školi je izrazito negativan. Već neko vrijeme se nastoji odbaciti tradicionalni oblik nastave u kojoj učitelj vodi glavnu riječ i prevladava frontalni rad. U središte se stavlja učenik. Kao jedan od glavnih oblika takve nastave je problemskostvaralački sustav u kojem se pred učenike postavlja određeni problem za čije se rješavanje od njih zahtjeva kreativnost, maštovitost, sve iskustvo koje imaju, kao i stvaralačke sposobnosti. Nastava književnosti je nužna za razvoj govora i bogaćenje rječnika, nudi učenicima kulturno znanje i kompetencije potrebne za opstanak u suvremenom društvu, stvara čitateljske navike te potiče stvaralačko i kritičko mišljenje o književnom tekstu. Dramski odgoj učenike odgaja za život. Potiče ih na zbližavanje unutar skupine i izražavanje osjećaja i stavova, kao i na promišljanje i stvaralaštvo. Problemsko-stvaralački sustav učenici vole u nastavi jer se pred njih postavlja problem kojeg svojom aktivnošću, iskustvom i stvaralaštvom moraju riješiti. Također vole i razne dramske igre i aktivnosti koje ih izrazito motiviraju za nastavu. Zanimalo me stoga kako bi bilo kada bismo na jednom nastavnom satu književnosti spojili problemsko-stvaralački sustav i dramski odgoj. U praktičnom dijelu rada prikazana je usporedba sata u interpretativno-analitičkom sustavu i sata u problemskostvaralačkom sustavu zasićenim dramskim metodama na isti književno-metodički predložak. Nastavni sati su održani u ukupno šest razreda – dva druga razreda, dva treća razreda i dva četvrta razreda radi lakše usporedbe. Rezultati su iznimno pozitivni i ukazuju na nužnost upotrebe dramskih postupaka, kao i problemsko-stvaralačkog pristupa u nastavi jer rješavanjem problema do izražaja dolazi učenička stvaralačka djelatnost, a dramski postupci omogućuju učenicima da to izraze na zabavan i učinkovit način.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zrinka Vukojević (mentor)

Avatar Url Vladimira Velički (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Facković, Marta
DRAMSKE METODE U PROBLEMSKO-STVARALAČKOM PRISTUPU NASTAVI KNJIŽEVNOSTI, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Facković, M. (2019) 'DRAMSKE METODE U PROBLEMSKO-STVARALAČKOM PRISTUPU NASTAVI KNJIŽEVNOSTI', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Fackovi\'{c}, Marta}, year = {2019}, pages = {64}, keywords = {nastava, knji\v{z}evnost, problemsko-stvarala\v{c}ki pristup, dramski odgoj, dramske metod}, title = {DRAMSKE METODE U PROBLEMSKO-STVARALA\v{C}KOM PRISTUPU NASTAVI KNJI\v{Z}EVNOSTI}, keyword = {nastava, knji\v{z}evnost, problemsko-stvarala\v{c}ki pristup, dramski odgoj, dramske metod}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Fackovi\'{c}, Marta}, year = {2019}, pages = {64}, keywords = {teaching, literature, creative problem – solving approach, theater pedagogy, drama methods}, title = {Drama Methods in the Creative Problem – Solving Approach in Teaching Literature}, keyword = {teaching, literature, creative problem – solving approach, theater pedagogy, drama methods}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font