Pregled bibliografske jedinice broj: 1021256
DRAMSKE METODE U PROBLEMSKO-STVARALAČKOM PRISTUPU NASTAVI KNJIŽEVNOSTI
DRAMSKE METODE U PROBLEMSKO-STVARALAČKOM PRISTUPU NASTAVI KNJIŽEVNOSTI, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1021256 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
DRAMSKE METODE U PROBLEMSKO-STVARALAČKOM PRISTUPU NASTAVI KNJIŽEVNOSTI
(Drama Methods in the Creative Problem – Solving Approach in Teaching Literature)
Autori
Facković, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2019
Stranica
64
Mentor
Velički, Vladimira
Neposredni voditelj
Vukojević, Zrinka
Ključne riječi
nastava, književnost, problemsko-stvaralački pristup, dramski odgoj, dramske metod
(teaching, literature, creative problem – solving approach, theater pedagogy, drama methods)
Sažetak
Dobro je poznato kako učenici ne vole pasivnu nastavu u kojoj su prisiljeni samo sjediti i slušati, prepisivati i doslovno učiti gotove činjenice. Njihov potencijal se guši, a stav prema školi je izrazito negativan. Već neko vrijeme se nastoji odbaciti tradicionalni oblik nastave u kojoj učitelj vodi glavnu riječ i prevladava frontalni rad. U središte se stavlja učenik. Kao jedan od glavnih oblika takve nastave je problemskostvaralački sustav u kojem se pred učenike postavlja određeni problem za čije se rješavanje od njih zahtjeva kreativnost, maštovitost, sve iskustvo koje imaju, kao i stvaralačke sposobnosti. Nastava književnosti je nužna za razvoj govora i bogaćenje rječnika, nudi učenicima kulturno znanje i kompetencije potrebne za opstanak u suvremenom društvu, stvara čitateljske navike te potiče stvaralačko i kritičko mišljenje o književnom tekstu. Dramski odgoj učenike odgaja za život. Potiče ih na zbližavanje unutar skupine i izražavanje osjećaja i stavova, kao i na promišljanje i stvaralaštvo. Problemsko-stvaralački sustav učenici vole u nastavi jer se pred njih postavlja problem kojeg svojom aktivnošću, iskustvom i stvaralaštvom moraju riješiti. Također vole i razne dramske igre i aktivnosti koje ih izrazito motiviraju za nastavu. Zanimalo me stoga kako bi bilo kada bismo na jednom nastavnom satu književnosti spojili problemsko-stvaralački sustav i dramski odgoj. U praktičnom dijelu rada prikazana je usporedba sata u interpretativno-analitičkom sustavu i sata u problemskostvaralačkom sustavu zasićenim dramskim metodama na isti književno-metodički predložak. Nastavni sati su održani u ukupno šest razreda – dva druga razreda, dva treća razreda i dva četvrta razreda radi lakše usporedbe. Rezultati su iznimno pozitivni i ukazuju na nužnost upotrebe dramskih postupaka, kao i problemsko-stvaralačkog pristupa u nastavi jer rješavanjem problema do izražaja dolazi učenička stvaralačka djelatnost, a dramski postupci omogućuju učenicima da to izraze na zabavan i učinkovit način.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb