Pregled bibliografske jedinice broj: 1021246
PROCESNA DRAMA KAO METODIČKI PRISTUP U RAZVOJU JEZIČNIH PREDVJEŠTINA PREDŠKOLSKE DJECE
PROCESNA DRAMA KAO METODIČKI PRISTUP U RAZVOJU JEZIČNIH PREDVJEŠTINA PREDŠKOLSKE DJECE, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1021246 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PROCESNA DRAMA KAO METODIČKI PRISTUP U RAZVOJU JEZIČNIH PREDVJEŠTINA PREDŠKOLSKE DJECE
(PROCESS DRAMA AS METHODICAL APPROACH IN THE DEVELOPMENT OF LANGUAGE PRE-SKILLS OF PRESCHOOL CHILDREN)
Autori
Salopek, Darinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2019
Stranica
70
Mentor
Budinski, Vesna
Neposredni voditelj
Vukojević, Zrinka
Ključne riječi
procesna drama, predškolska dob, jezične predvještine, fina motorika
(process drama, preschool age, language pre-skills, fine motor skills)
Sažetak
Svakodnevno u svom radu odgojitelji tragaju za novim i drugačijim pristupima u radu s djecom jer se dijete rađa sa stotinu različitih izražajnih mogućnosti, a na odraslima je da ih podrže i potiču. Cilj ovoga rada je prikazati jednu od mogućnosti implementacija procesne drame u odgojno-obrazovnom radu s djecom predškolske dobi. Posljednjih godina procesna drama sve je prisutnija u odgojno-obrazovnom radu. Dijete predškolske dobi voli glumiti, odnosno u igrama biti netko drugi, ući u tuđu ulogu. Preuzimajući tuđu ulogu dijete stječe nova iskustva. Kroz iskustvo dijete uči. Ono uči čineći. Ulazeći u svijet procesne drame, dijete ulazi u proces stvaranja, proces činjenja. Kako i na koji način iskoristiti mogućnosti koje u odgojnoobrazovnom radu s predškolskom djecom pruža procesna drama, navodi se u ovome radu kroz praktične primjere. Na samome početku rad donosi teorije o usvajanju jezika. Nakon toga prikazan je tijek jezičnog razvoja kod djece te razvoj jezičnih predvještina s naglaskom na razvoj fine motorike predškolske djece. Način poticanja djetetove fine motorike prikazan je kroz dramsku priču. Upravo je procesna drama ono što zaokupi djetetovu pažnju i dijete potpuno nesvjesno, kroz stvaranje jednog zamišljenog svijeta, razvija između ostaloga i sinkronizirani rad sitnih mišića svoga tijela. Na taj način kod djeteta predškolske dobi utječe se na razvoj jezičnih sposobnosti, ali i priprema podloga za daljnje učenje pisanja. Važnost dramskoga odgoja u ranoj i predškolskoj dobi također je jedna od sastavnica ovoga rada. S obzirom da se ovdje procesna drama provodi s djecom predškolske dobi, važno je bilo istaknuti ulogu voditelja, odnosno odgojitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb